اینتل نسل هشتم پردازنده‌های خود را معرفی کرد

رسانه کلیک - بالاخره پس از مدت‌ها انتظار شرکت اینتل به صورت رسمی از هشتمین نسل از پردازنده‌های خود با نام Coffee Lake پرده‌برداری کرد.

اینتل نسل هشتم پردازنده‌های خود را معرفی کرد

شرکت اینتل رسما از نسل هشتم پردازنده‌های خود رونمایی کرد. شروع کار این نسل با پردازنده‌های رفرش شده Kaby Lake برای نوت‌بوک‌های کم‌ قدرت انجام می‌گیرد. نسل جدید به دنبال تحولی نو در زمینه پردازنده‌های کامپیوتری است؛ بدین ترتیب این نسل تمامی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری Kaby Lake و Coffe Lake و تراشه‌های ۱۰ نانومتری Cannonlake را شامل می‌شود.

هشتمین نسل از پردازنده‌های اینتل قرار است با تکنولوژی ۱۵W TDP عرضه شود. مجموعه پردازنده‌های نسل هشتم شرکت اینتل عبارتند از Core i7-8650U، Core i7-8550U، Core i5-8350U و Core i5-8250U. مزایای اصلی خانواده نسل هشتم نسبت به نسل هفتم بسیار واضح است؛ زیرا می توان به مشخصات سخت‌افزاری آنها اشاره کرد.

اول از همه، هیچ تغییری در معماری پردازنده های Kaby Lake Refresh وجود ندارد. تعداد هسته های هر پردازنده نسبت به آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل دو برابر شده است، همچنین یک موتور گرافیکی سریع تر تحت تکنولوژی TDP 15W در این پردازنده‌‌ها تعبیه شده‌اند. جالب است بدانید بیشتر مشخصات سخت‌افزاری که توسط شرکت اینتل امروز منتشر شده است، پیش از این نیز وبسایت‌های خبری به این مشخصات اشاره کرده بودند.

میزان مصرف پایین انرژی و قدرت (۱۵ وات) نسل هشتم پردازنده‌های اینتل نشان می‌دهد که می توانیم برخی از ویژگی های واقعا جالب را در طیف بالایی از محصولات اینتل مشاهده کنیم. طراحی ۶ هسته برای پردازنده‌های اصلی یا پردازنده‌های High-end نوت‌بوک‌ها واقعا عالی است.

1TH PIC

اینتل هنوز در تلاش است تا پردازنده های Core i9 را که رده بالاترین پردازنده های این شرکت هستند، به بازار عرضه کند که بخشی از نسل هفتم پردازنده های این شرکت محسوب می شوند. این پردازنده های HEDT معمولاً حدود ۸ ماه پس از عرضه پردازنده های اصلی وارد بازار خواهند شد و هدفشان نیز دارندگان رایانه های شخصی است که صرفاً از بازی کردن با بالاترین کیفیت ممکن لذت می برند.

پردازنده های سری Coffee Lake به لحاظ تکنولوژی و یا طراحی استفاده شده در آن ها انقلابی نخواهند بود و از تکنولوژی ۱۴ میلی متری ای استفاده می کند که مدت هاست در این شرکت به کار گرفته می شود. حال پردازنده های جدید سری Core i5 و Core i7 گفته می شود که از ۶ هسته به جای ۴ هسته استفاده خواهند کرد.

تنها نقطه ضعف داشتن هسته‌های بیشتر در یک پکیج ۱۵ واتی این است که فرکانس پایه دچار نوساناتی می‌شود اما با افزایش کلاک‌ها که بی حد و حصر بالا می روند، جبران می شود و به ۴٫۲ گیگاهرتز می رسد. قبل از اینکه این مطلب را ادامه بدهیم بهتر است به مشخصات فنی پردازنده‌های خانواده Coffee Lake نگاهی بیاندازیم.

2TH PIC

اینتل همچنین موتور گرافیکی را به UHD 620 ارتقا داده است. در مقایسه با HD 620، نسخه به روز شده پشتیبانی از پخش ۴K محتوای را فراهم می کند. این ویژگی به طور کلی با توجه به توانایی گرافیکی پردازنده‌های نسل هشتم اشاره نشده است، اما مشخصات فنی نشان می دهد که قادر به پخش رسانه ها و محتوای ۴K و قابلیت پشتیبانی از آن است.

بر اساس گفته‌های اینتل، ۸۲۵۰U می‌تواند فیلم‌های ۴K را با سرعت ۱۴٫۷ برابر پردازنده‌های پنج سال پیش کدگذاری و پردازش کند. ناگفته نماند که این پردازنده مصرف بهینه‌تری را هم دارد که موجب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف می‌شود و این به معنی عمر باتری بیشتر و بهتر است.

انتظار می‌رود اولین بار در ماه سپتامبر شاهد استفاده از آن در لپ تاپ‌ها باشیم در مجموع، پردازنده های جدید قادر خواهند بود در مقایسه با نسل قبلی، بهبود عملکرد ۴۰٪ را به دست آورند. برخی از نمونه‌هایی که به جهش های عملکردی پردازنده‌های نسل هشتم اشاره می‌کنند، توسط شرکت اینتل ذکر شده است:

  • ویرایش عکس یا ایجاد یک Slide Show؟ به میزان ۴۸ درصد نسبت به سیستم‌هایی که سال پیش خریداری شدند و از پردازنده‌های نسل قبلی استفاده کرده‌اند، سریعتر شده است. به بیان دیگر قدرت پردازنده‌های نسل هشتم Kaby Lake Refresh با پردازنده‌های یک سیستم ۵ سال پیش اصلا قابل قیاس نیست.
  • در حال حاضر ویرایش فیلم های ویدیویی با استفاده از پردازنده‌های نسل هشتم شرکت اینتل تا ۱۴٫۷x سریعتر می‌شود، بنابراین رندر کردن ۴۵ دقیقه‌ای در یک سیستم پنچ ساله به ۳ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
  • به راحتی می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را در کیفیت ۴K UHD مشاهده کنید. محتوا‌های جدیدی به زودی به Amazon Prime Video و Vudu راه پیدا خواهند کرد که دارای کیفیت بالای ۴K UHD خواهند بود. همچنین تمامی محتوا‌های ویدیویی ۴K UHD شبکه‌های Netflix, Sony Pictures ULTRA و iQiyi در دسترس و قابل پخش هستند.
  • شما می‌توانید با استفاده از پردازنده‌های سری Coffee Lake پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کنید. به عنوان مثال Windows Mixed Reality در این پردازنده‌ها قابل اجرا است. همچنین با استفاده از یک گرافیک خارجی Thunderbolt 3 می‌توانید بازی‌ها و محتواهای واقعیت مجازی را در کیفیت ۴K تجربه کنید.

3TH PIC

اولین موج از دستگاه‌هایی که هشتمین نسل از پردازنده‌های اینتل را استفاده خواهند کرد (پردازنده‌های i5/i7) ماه سپتامبر به بازار‌های جهانی عرضه خواهند شد. در اولین فاز عرضه پردازنده‌های Coffee Lake، بیش از ۱۴۵ مدل دستگاه از این پردازنده‌های هوشمند استفاده خواهند کرد. پردازنده‌های ۱۴ نانومتری Coffee Lake و ۱۰ نانومتری Cannonlake تحت عنوان پردازنده‌های نسل هشتم شرکت اینتل برای سیستم‌های دسکتاپ و پلتفرم‌های موبایل عرضه خواهند شد.

نسل هشتم پردازنده‌های اینتل (سری Coffee Lake) در چند معماری مختلف برای CPU، بازار‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. پردازنده‌های نسل هشتمی Kaby Lake Refresh، پلتفرم‌های سری U را مورد هدف قرار خواهد داد درحالی که پردازنده‌های ۱۴ نانومتری Coffee Lake و ۱۰ نانومتری Cannonlake، پلتفرم‌های سری Y (دستگاهایی با TDP بسیار پایین)، پلتفرم‌های سری H (لپ‌تاپ‌هایی با عملکرد بالا) و پلتفرم‌های سری S (سیستم‌های دسکتاپ) را مورد هدف قرار خواهند داد.

بسیار واضح است که شرکت اینتل تمرکز خود را بیشتر بر روی پردازنده‌های ۱۴ نانومتری Coffee Lake و ۱۰ نانومتری Cannonlake معطوف کرده است حتی هشتمین نسل از پردازنده‌های اینتل که برای پلتفرم‌های سری Y در نظر گرفته شده بر اساس معماری پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Cannonlake طراحی شده‌اند و دارای TDP‌های ۴٫۵ وات هستند. لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های دسکتاپ با عملکرد بالا از پردازنده‌هایی با معماری به روز رسانی شده ۱۴nm++ Coffee Lake استفاده خواهند کرد.

فعلا اطلاعات کمی درباره زمان عرضه پردازنده‌های Coffee Lake به بازار داریم. درست است که هشتمین نسل از پردازنده‌های اینتل با نام Coffee Lake‌ امروز معرفی شده‌اند اما برای عرضه این پردازنده‌ها به بازار‌های جهانی باید تا ماه اکتبر منتظر بمانیم. این پردازنده‌های در کنار چیپست‌های خانواده Z370 عرضه خواهند شد در حالی که چیپست‌های اقتصادی B360 و H370 در اواخر امسال عرضه خواهند شد. همچنین یک چیپ ست جدید شناخته شده به نام Z390 عرضه خواهد که برای نسل هشتم پردازنده های دسکتاپ ارائه می شود، اما هنوز هیچ جزییاتی در مورد مشخصات SKU آن وجود ندارد. در نهایت، ما اولین تصویر بسته بندی رسمی پردازنده های اینتل Core i7 را ارائه می دهیم که می توانید در زیر مشاهده کنید.

4TH PIC

ارسال نظر