باب سوان ، مدیر عامل اینتل در 15 فوریه از سمت خود کناره گیری می کند

رسانه کلیک – باب سوان ، مدیر عامل اینتل تصمیم دارد تا در اواسط فوریه، از سمت خود استعفا کند. جایگزین او در این شرکت، پت گلسینگر، مدیر عامل فعلی VMWare خواهد بود.

باب سوان ، مدیر عامل اینتل در 15 فوریه از سمت خود کناره گیری می کند

طبق گزارش های منتشر شده در CNBC، باب سوان، مدیر عامل شرکت اینتل در پانزدهم فوریه از سمت خود کناره گیری می کند. شاید جالب باشد بدانید که شرکت در دوران مدیریت سوان با مشکلات قابل توجهی رو به رو شد. تابستان 2020 بود که اپل اعلام کرد از همکاری با اینتل دست کشیده و قصد دارد تراشه های سیلیکونی سفارشی خود را توسعه دهد. یکی دیگر از مشتریان اصلی شرکت یعنی مایکروسافت نیز احتمالا به زودی راه اپل را در پیش می گیرد.

اینتل سال گذشته اعلام کرد که برنامه های خود برای عرضه پردازنده 7 نانومتری جدید را برای مدت طولانی به تعویق می اندازد. در حالی که رقیب اصلی او یعنی ای ام دی، توانست سهم بازاری قابل توجهی را از آن خود کند. ماه دسامبر بود که یکی از سهام داران مهم اینتل یعنی Third Point، به شرکت هشدار داد تا هر چه سریع تر کنترل امور را در دست گرفته و اقدامات لازم را برای مقابله با تهدیدات فزاینده انجام دهد.

باب سوان پیش از آنکه در ژانویه 2019 به سمت فعلی خود منصوب شود، مدیریت مالی اینتل را بر عهده داشت. البته وی هفت ماه را نیز به عنوان مدیر عامل موقت برای شرکت کار کرد. اینطور که پیداست اینتل در نظر دارد تا پت گلسینگر، مدیر عامل فعلی VMWare و مدیر اسبق بخش فناوری شرکت را به عنوان جایگزین سوان انتخاب کند. گلسینگر سابقه خوبی در زمینه فنی دارد. خبر استعفای سوان به احتمال زیاد تا چند ساعت دیگر رسمی می شود؛ اما جالب است بدانید که پس انتشار صحبت های اولیه پیرامون این موضوع، سهام اینتل حدود 10 درصد رشد پیدا کرده و سهام VMWare با شیب ملایمی در حال کاهش است.

ارسال نظر