بازیابی هش ریت و سختی استخراج بیت کوین | استخراجگران چینی مستقل شدند

سودآوری استخراج بیت کوین نسبت به پیش از هاوینگ ماه مه 2020، بیش از 275 درصد افزایش یافته است.

بازیابی هش ریت و سختی استخراج بیت کوین | استخراجگران چینی مستقل شدند

پس از تاثیرگذارترین اختلال کوتاه مدت تاریخ شبکه در اوایل سال جاری، استخراج بیت کوین در مسیر بازیابی کامل قرار دارد و استخراجگران نیز در حال تجربه سودآوری بالا هستند.

شرکت تحلیلگر بلاک چین گلس نود، (Glassnode) در گزارش 4 اکتبر خود اعلام کرد که هش ریت شبکه بیت کوین در پی کاهش 50 درصدی که پس از سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال توسط دولت چین متحمل شد، تا حد زیادی بهبودیافته است. نرخ هش یا هش ریت، کل قدرت محاسباتی یک شبکه اثبات کار (Proof-of-Work) را اندازه‌گیری می‌کند.

گلس نود همچنین افزود که سختی استخراج (واحد اندازه‌گیری رقابت میان استخراجگران) نیز در مسیر بهبود قرار دارد. پیش‌تر گزارش شده بود که در اوایل ماه جولای، سختی شبکه بیت کوین بزرگ‌ترین افت 28 درصدی تاریخ خود را شاهد بود .

باوجوداینکه پاداش بلاک شبکه در هاوینگ ماه مه سال 2020 از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین کاهش یافت، سودآوری استخراج ارز دیجیتال پیشرو بازار از آن زمان به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

شرکت گلس نود خاطرنشان کرد که سودآوری استخراج فعلی روزانه 40 میلیون دلار در مقایسه با پیش از هاوینگ بیت کوین در مه 2020، 275 درصد افزایش‌یافته است. این مقدار سودآوری روزانه نسبت به پایین‌ترین سطوح ژوئن سال 2020، تقریباً 630 درصد افزایش‌یافته است. سودآوری روزانه استخراج بیت کوین در آن زمان بین 6 تا 8 میلیون دلار بود.نمودار سودآوری روزانه بیت کوین

در ادامه این گزارش آمده: «با وجود تغییرات چشمگیر در حوزه استخراج، تعدیل قیمت‌های عمیق متعدد و رویداد هاوینگ در مه 2020، ارزش پاداش بلاک بیت کوین همچنان در حال افزایش است و انگیزه‌هایی را برای ایجاد سازگاری، نوآوری و بهبود در بازار ایجاد می‌کند.»

ارسال نظر