اعطای بالاترین نشان افتخار دولتی به «زلنسکی» رییس جمهور اوکراین

رئیس‌جمهوری کشور چک «میلوش زمان» بالاترین نشان افتخار دولتی را به «زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، به دلیل شجاعت‌هایش در جنگ با روسیه، اعطا می‌کند.

اعطای بالاترین نشان افتخار دولتی به «زلنسکی» رییس جمهور اوکراین

بالاترین نشان افتخار دولتی به «زلنسکی» تعلق می‌گیرد

به نقل از رویترز، در حالی که ۱۳ روز از شروع جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد؛ ولادیمیر زلنسکی بارها از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دیگر کشورها درخواست اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و ارسال هواپیماهای جنگنده‌ برای مقابله با حملات هوایی روسیه را کرده است.

«میلوش زمان» رئیس‌جمهوری چک با تحسین شجاعت و جسارت زلنسکی اعلام کرد: «یکی از معاونان مجلس، پیشنهاد اعطای بالاترین نشان افتخار دولتی به زلنسکی را داده است.»

وی افزود: «من با این پیشنهاد موافقم. رئیس‌جمهوری اوکراین از خود شجاعت نشان داده و با اینکه آمریکا به وی پیشنهاد خروج از کشورش را داده است، او همچنان در پایتخت مانده و در حال هدایت نیروهای دفاعی است.»

اعطای نشان افتخار به زلنسکی احتمالا در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۱) صورت می‌گیرد، این مراسم به طور معمول در همین ماه برگزار می‌شود و در سال جاری به دلیل جلوگیری از همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جنگ در اوکراین بعد از گذشت ۱۳ روز همچنان ادامه دارد و بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم این کشور به کشورهای همسایه از جمله لهستان و رومانی مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی فاجعه در اروپا: ۱۰ میلیون پناهجوی اوکراینی بر اثر جنگ

در مقابل، پوتین رییس جمهوری روسیه مورد انتقادی بسیاری در جهان قرار گرفته تا حدی که یک تاجر روس مخالف دولت روسیه، به اتهام کشتار جمعی، جایزه میلیون دلاری برای سر پوتین تعیین کرده است

ارسال نظر