بالگردهای اعزامی برای آتش سوزی ارسباران کارایی ندارد!

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی بالگردهای آبپاشی که از تهران برای اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران اعزام شده‌اند، به دلیل نقص فنی، کارایی ندارند.

بالگردهای اعزامی برای آتش سوزی ارسباران کارایی ندارد!

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ عدد بسکت موجود در آتش نشانی تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان را در اختیار بالگردهای اعزامی قرار داده است، اما آنها به دلیل نقص فنی نمی‌توانند از سبدها استفاده کنند.

او اضافه کرد: این در حالی است که استاندار و رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز استان، نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، دادستان کلیبر و امام جمعه این شهرستان از ۲ روز گذشته به طور مداوم در حال پیگیری برای اعزام امکانات فنی از تهران برای اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران هستند.

هنربر یادآوری کرد: البته آتش سوزی با حضور اجتماعات محلی و نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سپاه صبح دیروز خاموش شده بود، اما از عصر روز گذشته آتش بار دیگر در منطقه «کیارق» شروع شده است.

او اضافه کرد: از صبح امروز حدود ۱۰۰ نیروی انسانی از ارگان های فوق الذکر با هم‌افزایی و تشریک مساعی در حال تلاش برای اطفای آتش هستند و قرار است نیروهای ارتش نیز به آنها ملحق شوند، اما بدیهی است که تسریع و تسهیل اطفای آتش سوزی، مستلزم استفاده از بالگرد آبپاش است.

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شده بود که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شده بود.

همچنین بخوانید: چرا هواپیمای آبپاش ایران در ترکیه اطفای حریق می‌کند؟

منبع: ایرنا

ارسال نظر