بانک مرکزی نیوزیلند به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی است

رسانه کلیک – بانک مرکزی نیوزیلند در حال ارزیابی پتانسیل راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و مسائل پیرامون ظهور دارایی‌های دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها است.

بانک مرکزی نیوزیلند به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی است

ارز دیجیتال بانک مرکزی نیوزیلند

بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرده که ارز دیجیتال بانک مرکزی ممکن است راه‌حلی برای کاهش مداوم استفاده از پول نقد باشد و با استفاده از آن رمزارزها را با دقت بیشتری بررسی خواهد کرد.

این بانک رایزنی‌های عمومی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی و ظهور دیجیتال انواع جدید دارایی از جمله استیبل کوین‌ها را آغاز خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای که در 7 جولای منتشر شد، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که مجموعه‌ای از «مقالات مربوط به دارایی و پول نقد را برای بازخورد از آگوست تا نوامبر» منتشر خواهد کرد که بر اساس مشاوره «آینده نقدی» سال 2019 ساخته شده است.

این بانک مقالاتی متمرکز بر رمزارزها را معرفی خواهد کرد که به پتانسیل ارز دیجیتال بانک مرکزی «برای همزیستی در کنار پول نقد به‌عنوان پولی با پشتوانه دولت»، همراه با مسائل نوآوری در پول و فناوری پرداخت از جمله ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و استیبل کوین‌ها خواهد پرداخت.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور پذیرای ارز دیجیتال بانک مرکزی باشد، اما تأکید کرده است که رویکردی سنجیده و محتاطانه لازم است.

دستیار فرماندار این بانک، کریستین هاکسبی (Christian Hawkesby) در اکتبر سال 2020 گفت که این بانک «هیچ برنامه‌ی قریب‌الوقوعی» برای راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی ندارد و خاطرنشان کرد که «برای صدور ارز متناسب با نیازهای مردم، ما باید یک رویکرد جدید و جامع داشته باشیم.»

در آخرین اعلامیه مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی، هاکسبی اشاره کرد: «توانایی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی برای کمک به رفع برخی از نکات منفی کاهش استفاده از پول نقد فیزیکی و خدمات، چیزی است که ما می‌خواهیم برای نیوزیلند بررسی کنیم.»

وی افزود: «ارز دیجیتال بانک مرکزی مشابه پول نقد دیجیتال، ممکن است بخشی از این راه‌حل باشد، اما ما باید ارزیابی خود را از موضوعات و رویکرد پیشنهادی را قبل از تهیه هرگونه پیشنهاد آزمایش کنیم.»

ارسال نظر