امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای مشتریان ثروتمند بانک «ولز فارگو» فراهم شد

مشتریان ثروتمند بانک ولز فارگو (Wells Fargo) اکنون می‌توانند از طریق این بانک در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای مشتریان ثروتمند بانک «ولز فارگو» فراهم شد

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای مشتریان ثروتمند ولز فارگو

سخنگوی ولز فارگو به وبگاه Business Insider اطلاع داد که مشتریان واجد شرایط ازاین‌پس می‌توانند از طریق این شرکت در معرض بیت کوین و ارزهای دیجیتال قرار گیرند. این تصمیم ولز فارگو را به جدیدترین عضو از مجموعه مؤسسه‌های مالی سنتی محافظه‌کار تبدیل کرد که در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.ولز فارگو بیت کوین

در ماه مه گزارش شد که بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری ولز فارگو قصد دارد یک راهبرد فعال بیت کوین و ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط خود اجرا کند.

بخش مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری این شرکت بر حدود 2 تریلیون دلار دارایی نظارت می‌کند که آن‌ها را در زمره بزرگ‌ترین مدیران ثروت در ایالات متحده قرار می‌دهد.

به گفته دارل کرانک، رئیس بخش تحقیقات، این شرکت ماه‌ها در جستجوی یک «راه‌حل حرفه‌ای مدیریت شده» بوده است. درعین‌حال، ولز فارگو به دلیل ابهام نظارتی، نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال احتیاط کرده است.

در ماه مه، کرانک در مصاحبه‌ای با Buisiness Insider اظهار داشت: «ما فکر می‌کنیم که فضای ارزهای دیجیتال به‌نوعی تکامل و بلوغ توسعه خود را تجربه کرده‌اند که به آن اجازه می‌دهد در حال حاضر یک دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشند.»

کرانک در ادامه اشاره کرد که ارزش کل بازار بیت کوین همراه با سایر ارزهای دیجیتال از نظر وی به آن‌ها مشروعیت می‌بخشد. بااین‌حال، وی اظهار داشت که او ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک «سرمایه‌گذاری جایگزین» می‌داند، نه یک «تخصیص استراتژیک». او عقیده دارد که این نوع دارایی‌ها می‌توانند تنوع خوبی برای سبد سهام باشند.

در حال حاضر مشخص نیست که مشتریان ثروتمند ولز فارگو چگونه در معرض بیت کوین قرار خواهند گرفت، خواه از طریق خرید مستقیم بیت کوین یا مانند سبد بیت کوین Grayscale، از طریق قرارگرفتن در معرض قیمت از طریق یک سبد ثانویه.

سرمایه‌گذاری در ولز فارگو تنها چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که مدیرعامل غول بانکداری جی پی مورگان (JPMorgan) گفت مشتریان «بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی طبقه‌بندی می‌کنند و می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند» و قبل از آن در ماه مارس، مورگان استنلی (Morgan Stanley) اعلام کرد که آن‌ها نیز راه‌حل‌هایی برای داشتن بیت کوین به مشتریان ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: آغاز معاملات قراردادهای آتی بیت کوین در دومین بانک بزرگ آمریکا

قابل‌ذکر است، گزارش تیم راهبرد سرمایه‌گذاری جهانی ولز فارگو در مورد منطق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، گواهی بر درک آن‌ها از پویایی عرضه و کمیابی بیت کوین دارد.

کرانک اظهار داشت: «هر زمان که عرضه چیزی را کاهش دهید، حتی اگر تقاضا ثابت بماند، قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. باگذشت زمان، هرچه مردم با این موارد بیشتر آشنا می‌شوند، قیمتشان نیز به طور طبیعی رشد خواهد کرد.»

تا زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صندوق ETF بیت کوین را تأیید نکند، می‌توان انتظار داشت که استراتژی ارزهای دیجیتال ولز فارگو محدود به سرمایه‌گذاران واجد شرایط باشد؛ یعنی افرادی با درآمد ناخالص سالانه بیش از 200،000 دلار یا دارایی خالص بیش از 1 میلیون دلار.

ارسال نظر