باگ های عجیب تپ‌سی را بشناسید؛ افزایش ناگهانی قیمت در حین سفر!

رسانه کلیک - بازار رقابت حمل و نقل آنلاین حسابی گرم است. در این مطلب شما را با برخی از باگ های تپ‌سی که بعضا آزاردهنده هستند، آشنا می کنیم.

باگ های عجیب تپ‌سی را بشناسید؛ افزایش ناگهانی قیمت در حین سفر!

نکته قابل توجه در این بازار، امکاناتی است که هر کدام از اپلیکیشن های تاکسی آنلاین برای جذب کاربر تدارک می بینند. تپ سی این روزها با اضافه کردن گزینه های تسویه در لحظه با رانندگان و برگزاری کمپین هایی برای اهدای سفر خودنمایی می کند. این در حالی است که اسنپ با افزودن مینی گیم ها و سفرهای رایگان پس از بازی و کدهای تخفیف سعی می کند کاربرانی که با حواشی اخیر از دست داده بود، دوباره به دست بیاورد ( تیم اسنپ و راهکاری جدید برای جذب کاربران ).

چند روز پیش تپ‌سی با تخفیفی ویژه کاربرانش را حسابی غافلگیر کرد. در این پیشنهاد، هزینه سفر 10 هزار تومانی به مبلغ 2 هزار تومان کاهش یافته بود. در صورتی که از تپ سی لاین در همان مسیر استفاده می کردید، می توانستید سفری رایگان را تجربه کنید.

تپ‌سی

اما در میان تمام این مزیت ها، طی تجربه های شخصی و بررسی تعدادی از دوستان متوجه دو باگ اساسی در اپلیکیشن تپ‌سی شدیم که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم.

باگ های تپ‌سی

اولین باگ تپسی مربوط به افزایش هزینه سفر است. در اولین مرحله درخواست تپسی، مبلغ مبدا تا مقصد برابر با 18 هزار و 500 تومان نمایش داده شد. زمانی که در حال رسیدن به مقصد بودیم و اقدام به تسویه حساب کردیم؛ با کمال تعجب متوجه شدیم این مبلغ به 22 هزار تومان افزایش پیدا کرده است که به معنای اختلاف 3500 تومانی آن با مبلغ اولیه است.

تپ‌سی

راننده در پاسخ به این سوال، گفت: «قیمت ها متغیر است. این مورد بارها پیش آمده است.»

حال این سوال مطرح می شود: اگر کسی واقعا با توجه به مبلغ اولیه درخواست تپ سی داده و بنا به هر دلیلی پول شارژ اضافه شده را نداشته باشد، باید دقیقا چه کار کند؟

علاوه بر این مشکل، انتخاب مقصد دوم در تپ‌سی نیز داستان های خاص خودش را دارد!

زمانی که در حین سفر با تپ‌سی تصمیم به انتخاب مقصد دومی می گیرید و گزینه تایید را می زنید، با بزرگترین باگ این اپ رو‌به‌رو می شوید! در این مورد، بدون اینکه در مرحله اول، قیمت را به نمایش بگذارد و سپس از شما ثبت گزینه تایید مقصد را بخواهد، مستقیما مقصد تعیین می شود. یعنی اگر بنا به دلیل قیمت بالا و یا هر دلیل دیگری از سفر دوم منصرف شوید؛ از آنجایی که بدون هیج گزینه تایید مستقیما مقصد دوم انتخاب شده است، باید پروسه طولانی تماس با پشتیبانی را پشت سر بگذارید. این پروسه تایمی معادل 10 دقیقه از زمان شما را می گیرد و شارژی حدود دو هزار تومان مصرف می کند که به ضرر شماست.

حال سوال اینجاست: آیا اپلیکیشنی به بزرگی تپ‌سی نباید با آنالیز درست خدمت رسانی کند؟ نباید در ثبات قیمت و آسایش خیال مشتریانش گام بردارد؟ یا از این به بعد باید نگران باشیم مبادا قیمت اولیه که به ما ارایه داده شد تا رسیدن به مقصد بالا برود؟

مهم تر از آن، آیا این اپلیکیشن نباید مرحله دو گزینه ای تایید در مقصد دوم داشته باشد؟ تایید اول برای مقصد دوم با توجه به قیمت و در صورت رضایت مسافر، گزینه دوم تایید برای او نمایان شود.

چرا تپ سی گزینه دوم را فاکتور گرفته و مسافر را محکوم کرده در صورت انتخاب مقصد دوم بدون اینکه از قیمت باخبر شود، با قیمت های فضایی و سوال برانگیز مقصد دوم کنار بیاید؟

با تمام این اوصاف، تپ‌سی در کنار تلاش هایی که برای کمپین های تبلیغاتی اش می کند، باید به فکر تقویت زیر ساختش نیز باشد.

ارسال نظر