با کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ بیشتر آشنا شوید

 همان طور که انتظار می رفت، بالاخره اطلاعات بیشتری در مورد تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ امروز در لاس وگاس منتشر شد.

با کوالکام اسنپ دراگون ۸۳۵ بیشتر آشنا شوید

به گزارش کلیک ، این تراشه جدید یک پردازنده هشت هسته ای با ترکیب هشت سی پی یو کایرو ۲۸۰ می باشد. چهار عدد از این سی پی یو ها با سرعت ۲٫۴۵ گیگاهرتز در ساعت فعالیت خواهند کرد. چهار هسته باقی مانده هم با سرعت ۱٫۹ گیگاهرتز در ساعت بهره وری خواهند داشت. ۸۰ درصد زمان ها، گوشی های شما از سی پی یوهای دوم استفاده خواهند کرد. اما هنگامی که شما نیاز به بارگذاری یک برنامه و یا وب گردی و یا استفاده از هدست های واقعیت مجازی داشته باشید، چهار سی پی یوی قدرتمند اول وارد عمل می شوند.

اسنپ دراگون ۸۳۵ است در فرآیند ۱۰nm سامسونگ ساخته شده است که به آن ۲۷ درصد افزایش عملکرد نسبت به مدل نسل گذشته خود را می دهد . این انرژی ۴۰ درصد کارآمد تر می باشد و با اندازه نسبتا کوچک تر، فضای بیشتری را برای باتری بزرگ تر و ویژگی های اضافی به تناسب در داخل گوشی فراهم می کند.

با ویژگی شارژ سریع ۴، باتری ها ۲۰ درصد سریع تر نسبت به مدل های گذشته شارژ می شوند. اسنپ دراگون ۸۳۵ به اندازه ای قدرتمند است که می تواند یک روز کامل را با تماس های صوتی، پنج روز را با پخش موسیقی، هفت ساعت را با تماشای فیلم ۴K و سه ساعت را با ضبط فیلم ۴K سپری کند. این پردازنده تنها ۱۵ دقیقه وقت لازم دارد تا به میزان ۵۰ درصد شارژ شود. اسنپ دراگون ۸۳۵ از نصف توان پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده می کند که نشانه مصرف بهینه انرژی آن می باشد.

این پردازنده از دوربین های تا ۳۲ مگاپیکسل برای عقب و ۱۶ مگاپیکسل برای جلو را پشتیبانی می کند. ضبط ویدیو ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می شود و پخش آن با ۶۰ فریم بر ثانیه اتفاق می افتد. و در آخر هم کارت گرافیک آدرنو ۵۴۰ به کار رفته در این تراشه، می تواند رنگ ها را ۶۰ برابر بهتر و با کیفیت تر نسبت به آدرنو ۵۳۰ انجام دهد.

می توانیم انتظار داشته باشیم که این تراشه را بر روی پرچم دارانی نظیر ال جی جی۶، HTC 11 و سامسونگ گلکسی اس۸ (در برخی مناطق) در اوایل سال جاری شاهد باشیم.

ارسال نظر