برای رشد بازار فناوری اطلاعات باید انحصار شکسته شود/ نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارد

وی با اشاره به پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی به‌عنوان نمادهای فناوری، افزود: نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارد و این مراکز به‌عنوان نمادهای پیشرفت باعث افتخار هستند.

برای رشد بازار فناوری اطلاعات باید انحصار شکسته شود/ نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از پارک فناوری پردیس با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از این پارک، گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌هایی باکیفیت و استاندارد بالایی در پارک ایجادشده که نشان می‌دهد جهش بزرگی رخ‌داده است.

وی با اشاره به پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی به‌عنوان نمادهای فناوری، افزود: نوآوری و پیشرفت نیاز به نمادسازی دارد و این مراکز به‌عنوان نمادهای پیشرفت باعث افتخار هستند.

آذری جهرمی به بازدید وزرای ارتباطات کشورهای مختلف از این پارک اشاره کرد و گفت: بعد از بازدید این وزرا دیدگاه آنان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

وی به رشد اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: این حجم رشد بالا باید مستند شود و اندازه این اقتصاد در آمارها به‌صورت عدد و رقم مشخص و اعلام شود چراکه این پیشرفت در مراکز جهانی نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان همیشه در بحران‌های مختلف مانند کرونا توانسته‌اند ظرفیت خود را در کمک به کشور نشان دهند.

وی با اشاره به فشار حداکثری دولت ترامپ و هم‌زمان اعلام جهش تولید از طرف رهبر انقلاب، افزود: در چنین شرایطی پیام کارهای انجام‌شده در این مراکز باید به‌صورت روشن به دنیا مخابره شود و به لحاظ سیاسی نیز نشان داده شود که فشار حداکثری کارساز نیست.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ICT در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تأکید کرد: اولویت ما در این دوره توسعه بازار و تثبیت قیمت‌ها بود به‌طوری که هم‌اکنون ۷۰ میلیون نفر به شبکه متصل هستند که همین دسترسی بازار بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کرده است.

وی به سهم ۱۵ و نیم درصدی فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته از اقتصاد اشاره کرد و افزود: این رقم در ایران شش و نیم درصد است که برای رسیدن به رشد مناسب باید موانع برداشته و انحصار شکسته شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران، گفت: این مراکز در کنار پارک فناوری سجاد و مجموعه پیام باید بتوانند به‌عنوان یک کریدور کامل شکل بگیرند تا بتوانیم به رشد موردنیاز برسیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این دوره تأکید کرد: این رشدی که در حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال شکل گرفت آن‌هم در دوره‌ای که بزرگ‌ترین چالش‌ها را داشتیم می‌تواند در تاریخ انقلاب صنعتی چهارم ماندگار شود.

آذری جهرمی در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، این پارک را نماد همکاری اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال عنوان کرد که می‌تواند به رشد نوآوری در کشور کمک کند.

وی افزود: رشد اقتصادی کشور با تکیه‌بر جوانان و نوآوری آنان، نمونه و مصداق آینده روشن است.

وزیر ارتباطات همچنین از راه‌اندازی فاز نخست بزرگ‌ترین مرکز داده شبکه ملی اطلاعات در پارک اقتصاد دیجیتال در مردادماه سال جاری خبر داد.

ارسال نظر