برترین فن‌بازار منطقه‌ای سال 99 مشخص شد

شبکه فن‌بازار ملی ایران، فن‌بازار منطقه‌ای یزد را به عنوان برترین فن‌بازار کشور سال ۹۹ انتخاب کرد.

برترین فن‌بازار منطقه‌ای سال 99 مشخص شد

شبکه فن‌بازار ملی ایران هر سال طی ارزیابی‌های خود برترین فن‌بازاراهای کشور را مشخص کرده و از آن‌ها تقدیر می‌کند. بر این اساس دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد به عنوان فن بازار برتر سال 99 انتخاب شد.

همچنین فن‌بازارهای منطقه‌ای استان سمنان و فارس به ترتیب حائز مقام‌های دوم و سوم شدند.

از جمله شاخص‌های انتخاب فن‌بازارهای برتر، بازاریابی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور، انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع است.

این فن‌بازارها طی سال گذشته بیش از ۳۵۴ میلیارد تومان گردش مالی در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور ایجاد کردند.

در حال حاضر ۲۵ دفتر فن‌بازار منطقه‌ای و ۳ دفتر فن‌بازار تخصصی با بیش از ۵۰ کارگزار تجارت فناوری در کشور مشغول به فعالت هستند.

فن‌بازار چیست؟

فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است. در واقع فن‌بازار یك بنگاه معاملات فناوری است كه با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیك كردن طرف‌های عرضه و تقاضا را در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته بر عهده دارد.

شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای كه منجر به توسعه بازار فناوری می‌شود، از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارهاست.

در دنیا فن‌بازارها به سه دسته فن‌بازارهای اطلاعات فناوری، فن‌بازارهای انتقال فناوری و فن‌بازارهای تركیبی تقسیم‌بندی می‌شوند.

شبکه فن‌بازار ملی ایران بر اساس نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وظیفه توسعه بازار فناوری کشور را عهده‌دار است.

ارسال نظر