بررسی میزان فضای خالی هارد در مک

رسانه کلیک - بسیاری از کاربران مک نگران مواجهه با فضای محدود هارد هستند. روش‌های زیادی برای بررسی میزان فضای خالی هارد در مک وجود دارد که در این مطلب به معرفی دو روش مهم و کاربردی می‌پردازیم.

بررسی میزان فضای خالی هارد در مک

استفاده از Finder برای بررسی میزان فضای خالی هارد

ابتدایی‌ترین روش برای بررسی میزان فضای خالی هارد استفاده از Finder است. ابتدا با استفاده از کلیدهای ترکیبی Command +N و یا مسیر File > New Finder Window از طریق نوار منو یک پنجره Finder جدید باز کنید.

در پنجره باز شده روی درایوری که می‌خواهید میزان فضای خالی آن را بررسی کنید کلیک کنید. میزان فضای خالی درایو انتخاب شده در نوار پایینی صفحه نمایش داده می‌شود.

فضای خالی هارد در مک این کار را می‌توانید برای همه درایوهای موجود در مک انجام دهید. برای بیشتر کردن فضای خالی هارد باید برخی از اپلیکیشن‌هایی را که استفاده کمتری دارند و یا از آن‌ها هرگز استفاده نمی‌کنید پاک کنید.

استفاده از About This Mac برای مشاهده جزییات بیشتر در خصوص میزان فضای خالی هارد

خوشبختانه سیستم‌عامل مک از نسخه 10.7 به بالا دارای یک ابزار درونی است که با استفاده از آن نه تنها می‌توان میزان فضای خالی هارد را بررسی کرد بلکه جزییات مربوط به آن را نیز می‌توان بررسی کرد. این ابزار از طریق About This Mac قابل دسترسی است.

برای استفاده از این ابزار ابتدا روی منوی Apple که در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید و گزینه About This Mac را انتخاب کنید.

فضای خالی هارد در مک در پنجره باز از نوار بالا روی گزینه Storage کلیک کنید. بسته به نسخه مک ممکن است این گزینه به صورت یک برگه باشد تا یک دکمه.

فضای خالی هارد در مک با انتخاب این گزینه پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن فضای خالی که در سیستم وجود دارد از جمله هارد، SSD و حتی یو اس بی های متصل به سیستم نمایش داده می‌شود. نکته مثبت این روش این است که در هر درایو میزان فضایی که توسط هر نوع فایلی مثل فایل اسناد اشغال شده است نمایش داده می‌شود.

فضای خالی هارد در مک اگر ماوس خود را روی این نمودار قرار دهید اطلاعات مربوط به هر رنگ برای شما نمایش داده می‌شود. مثلاً در تصویر زیر رنگ صورتی نشان دهنده میزان فضایی است که اپلیکیشن‌های نصب شده روی مک اشغال کرده کرده‌اند.

فضای خالی هارد در مک اگر بخواهید جزییات بیشتری مثل اینکه کدام فایل فضای بیشتری را روی هارد شما اشغال کرده مشاهده کنید روی دکمه Mange در نوار بالایی کلیک کنید. در پنجره باز شده ابزارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فضای هارد خود را خالی کنید برای شما نمایش داده می‌شود.

فضای خالی هارد در مک در این پنجره می‌توانید ابزار مورد نظر خود را برای خالی کردن هارد انتخاب کنید. با انتخاب ابزار مورد نظر در پنجره بعدی فهرست اپلیکیشن‌هایی که روی هارد نصب شده‌اند نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید فایل‌ها و یا اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را حذف کنید.

روش‌های زیادی برای حذف و خالی کردن فضا هارد وجود دارد. اما دو روشی که در بالا توضیح داده شد روش‌های ساده و در عین حال بسیار کاربردی هستند که نیازی به نصب اپلیکیشن اضافه دیگری روی هارد ندارند.

فضای خالی هارد در مک

ارسال نظر