برگزاری بخش دوم رویداد آنپکد؛ گلکسی زد فولد ۲ به صورت کامل رونمایی شد

رسانه کلیک - سامسونگ که در رویداد رونمایی نوت ۲۰ به صورت جزئی گلکسی زد فولد ۲ را معرفی کرده بود اکنون با برگزاری رویداد آنپکد پارت ۲ این پرچمدار تاشو را به صورت کامل رونمایی کرد.

برگزاری بخش دوم رویداد آنپکد؛ گلکسی زد فولد ۲ به صورت کامل رونمایی شد

از آن جایی که مدل قبلی گوشی تاشو ناموفق بود این مدل به منظور بهبود نسل قبل به بازار عرضه شده است. طراحی ظاهری و دوربین این گوشی تغییراتی داشته است.

طراحی ظاهری

سامسونگ گوشی جدید را مانند قبلی ظریف و شکننده عرضه نمی‌کند به همین علت به کاربران اعلام می‌کند هنگام استفاده روزانه از محصول اطمینان خاطر داشته باشید. سامسونگ در این گوشی صفحه پلاستیکی را با شیشه بسیار نازک که در گلکسی زد فیلیپ بود است جایگزین می‌کند.

لولای این گوشی به خوبی در بدنه قرار گرفته است. این لولا از یک فناوری پاکسازی مانند چیزی که در Z فلیپ نیز مشاهده شد بهره برده تا با هر بار باز و بسته شدن لولا، فاصله میان بدنه و لولا از خاک و گرد و غبار و ذرات ریز تمیز شود. سامسونگ اعلام کرده است که این فناوری در نسخه دوم خود به صورت بهینه عمل می‌کند و فیبرها و فشردگی‌های آن کاهش پیدا کرده است.

صفحه نمایش

سامسونگ صفحه نمایش این گوشی را نسبت به مدل قبلی بهبود داده است. این گوشی از نمایشگر بسیار کشیده ۶.۲ اینچی «Infinity-O» با رزولوشن ۸۱۶ در ۲۲۶۰ و نسبت تصویر ۲۵ به ۹ برخوردار است تا تماشای محتوا به راحتی انجام شود. در این شرایط نیازی به باز کردن گوشی و استفاده از نمایشگر درونی نیست.

نمایشگر داخلی یا همان نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی با رزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ است و مانند مدل قبلی ناچ نامتقارن در سمت راست خود ندارد. به جای آن یک حفره قرار گرفته تا فضای بیشتری در اختیار محتوای انتخابی شما قرار گیرد.

نرخ رفرش صفحه در این گوشی به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا کرده است تا هم‌زمان با پرچمداران جدید این کمپانی (به جز نوت ۲۰) باشد. البته تمهیدات نرم‌افزاری مانند «Flex Mode» و همچنین حالت‌های جدید «App Continuity» ،«Multi-Active Window» و «Multi-Window Tray» باعث شده تا مرز میان نمایشگر داخلی و خارجی بیش از پیش کاهش یافته و محتوایی که تماشا می‌کنید، کاملا مطابق سلیقه و خواست شما باشد.

گلکسی زد فولد ۲ مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

گوشی تاشو جدید سامسونگ در یک ترکیب سخت‌افزاری به بازار عرضه می‌شود. در این مدل از چیپست اگزینوس استفاده نشده است. در عوض این گوشی از چیپست فوق‌العاده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه برخوردار است. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز موجود است اما فقط در بازارهای چین، هنگ‌کنک و تایوان در دسترس است.

اگر گوشی ترکیب نرم‌افزاری خوبی داشته باشد به خوبی نیازهای کاربر را بدون هیچ لگ و تاخیری برطرف می‌‌کند. در بخش نرم‌افزاری نیز با ترکیب اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ «OneUI 2.5» روبرو می‌شویم که امکانات حرفه‌ای بسیار و دریایی از گزینه‌های شخصی‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌‌کند. کاربران با داشتن مودم MIMO 4X4 می‌توانند از هر دو فناوری 5G زیر ۶ گیگاهرتزی و امواج میلی‌متری استفاده کنند. علاوه بر این موارد این گوشی تاشو از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث نسل ۵، NFC، و ۴ سیستم متفاوت ردیابی ماهواره‌ای اشاره کرد.

گلکسی زد فولد ۲ کیفیت دوربین و اسپیکر

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ از پنج دوربین بهره می‌برد. دوربین‌های ۳ گانه ۱۲ مگاپیکسلی در ترکیب اولترا واید، اصلی و تله فوتو با زوم ۲ برابری در نظر گرفته شده‌اند که به همراه یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر داخلی و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دیگر برای نمایشگر خارجی (Cover Camera) همراهی می‌شوند. تمامی دوربین‌های این گوشی می‌توانند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنند.

گلکسی زد فولد ۲ توسط ۲ اسپیکر صدا را پخش می‌کند تا صدای استریو همیشه در بهترین حالت پخش شود. البته این گوشی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. به همین علت کاربران باید از هدفون‌های USB تایپ C استفاده کنند که به‌وسیله کمپانی پرآوازه AKG تیون شده‌اند. این گوشی از صدای فراگیر دالبی اتموس و خروجی صدا ۳۲ بیت ۳۸۴ کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند که باعث شده است صدا در بهترین حالت به گوش کاربران برسد.

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ معادل ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که برای این گوشی زیاد مناسب نیست؛ زیرا این باتری وظیفه دارد نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی را روشن نگه دارد و هم نمایشگر ۶.۲ اینچی بیرونی و سخت‌افزار قدرتمند را تغذیه کند. البته نکته خوبی که این گوشی دارد این است که از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۱ واتی پشتیبانی می‌کند تا کاربران در هر دو صورت بتوانند گوشی را دوباره شارژ کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

گلکسی زد فولد ۲ در ۲ رنگ اصلی میستیک برنز و میستیک بلک وارد بازار می‌شوند اما کاربران به صورت سفارشی می‌توانند چهار رنگ متالیک سیلور، متالیک گُلد، متالیک رِد و متالیک بلو را نیز سفارش دهند. در حال حاضر قیمت دقیق این گوشی مشخص نشده است.

ارسال نظر