بریتانیا حمله سایبری به ایران را بررسی می‌کند

پس از ماجرای حمله به نفتکش مرسر استریت و همراهی بریتانیا با رژیم صهیونیستی، رسانه انگلیسی دیلی میل روز سه شنبه نوشت: برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد لندن در حال بررسی انجام اقدام سایبری علیه تهران است.

بریتانیا حمله سایبری به ایران را بررسی می‌کند

دیلی میل در جهت سیاست ها و ادعاهای دولت لندن نوشت انگلیس درحال بررسی یک حمله سایبری علیه ایران در تلافی حمله ای است که در روزها اخیر به ایک کشتی نفتکش اسرائیلی انجام و منجر به کشته شدن یک پرسنل انگلیسی این کشتی شد.

این گزارش رسانه انگلیسی تا کنون از سوی مقامات رسمی لندن تایید یا تکذیب نشده است.

مقامات لندن و واشنگتن در همراهی با تل آویو، مدعی دخالت ایران در این حمله هستند.

می‌توانید بخوانید: اسرائیل: حمله به کشتی مرسر استریت کار ایران است، پاسخ سخت می‌دهیم!

این اتهام زنی‌ها علیه ایران در حالی بیان می شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و تاکید کرد که این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.

وی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند. آنها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

خطیب زاده با بیان این که انجام این فرافکنی ها از سوی رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست ادامه داد: هر وقت اتفاق خوبی در منطقه رخ می‌دهد ما این فرافکنی ها را از سوی مقامات این رژیم مشاهده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

روزنامه دیلی میل نوشت: ملوان رومانیایی این کشتی در حمله پهپادی مشکوک به این کشتی که به ادعای رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس ایران در آن مقصر بوده، کشته شد. ایران هر گونه نقشی در این حمله را رد کرده و چنین ادعاهایی را بی اساس توصیف کرده است.
روزنامه انگلیسی سان نیز نوشت انگلیس در حال همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تصمیم گیری درباره نحوه واکنش به این حمله و بررسی گزینه های مختلف است.
روزنامه میرور چاپ انگلیس نیز به نقل از یک مقام اطلاعات نظامی سابق انگلیس مدعی شد نمی‌توان اجازه داد اقدامات ایران ادامه یابد.
وی مدعی شده نیروهای ویژه انگلیسی نگران گروگان گیری در آب های بین المللی هستند و خود را آماده می کنند موضع سختگیرانه تری را بکار بندند.
این در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه ادعا کرد حمله به نفتکش اسرائیلی، می‌تواند تبعاتی برای ایران داشته باشد.
نخست وزیر انگلیس که دولت متبوعش در گذشته هیچ یک از حملات به کشتی های ایرانی را محکوم نکرده، در ماجرای کشتی اسرائیلی از ایران خواسته مسئولیت این حمله را بپذیرد.
سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.
محسن بهاروند سفیر ایران، دولت انگلیس در مورد مداخله جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به کشتی صهیونیستی « مرسر استریت» در دریای عمان را «ناپخته و شتابزده» توصیف کرده است.
وزیران خارجه آمریکا و انگلیس روز یکشنبه نیز در همراهی با ادعاهای رژیم صهیونیستی و بدون ارائه مدرکی درباره کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان علیه ایران اتهام زنی کردند و با انتشار بیانیه هایی و بدون ارائه مدرک، تهران را متهم به این حمله کردند.

بیشتر بخوانید: رایزنی اسرائیل و امریکا درباره حمله به نفتکش مرسر استریت

منبع: ایرنا

ارسال نظر