بقایای موشک چینی در اقیانوس هند سقوط کرد | واکنش جالب کاربران ایرانی | سخنگوی چین: این یک امر عادی است!

رسانه کلیک - موشک غول‌پیکر و خارج از کنترل چین بالاخره وارد جو زمین شد و در غرب مجمع‌الجزایر مالدیو سقوط کرد. از طرفی، گویا مسئله سقوط موشک چینی لانگ مارچ 5 بی، هیچگونه نگرانی را در دل مسئولان این کشور به وجود نیاورده است!

بقایای موشک چینی در اقیانوس هند سقوط کرد | واکنش جالب کاربران ایرانی | سخنگوی چین: این یک امر عادی است!

هفته گذشته موشک 22 تنی لانگ مارچ 5 بی (Long March 5B) ساخت شرکت چین که قرار بود بخش‌هایی از یک ایستگاه فضایی را به فضا منتقل کند، از کنترل دانشمندان این کشور خارج شد و در وضعیت بازگشت به جو زمین قرار گرفت. این موضوع در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به سوژه داغ خبری بدل شد و نگرانی هایی را از بابت محل احتمالی سقوط موشک و آسیب‌رسان بودن آن برای ساکنان زمین به وجود آورد.

در پی این اتفاق، تعدادی از سازمان‌ها و پژوهشکده‌های فعال در حوزه هوا و فضا درباره محل برخورد موشک چینی با زمین اقدام به گمانه زنی‌هایی کرده و هشدار دادند. چندی پیش نیز ارتش آمریکا، ترکمنستان را به عنوان محل سقوط راکت اعلام کرده بود.

واکنش کاربران به موشک سرگردان چینی

آنطور که از بررسی پست‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر پیداست، اغلب کاربران در سرتاسر جهان از این اتفاق نگران و عصبانی هستند. واکنش عمده کاربران ایرانی نیز به این موضوع با خشم همراه بوده به نحوی که یکی از کاربران در اینستاگرام اینگونه نوشته است:

من نمیدونم چرا کسی نیست چینی ها رو کنترل کنه! اول کرونا رو تو کل زمین پخش میکنن بعد هم لاشه های موشک هاشون رو میندازن رو سرمون. دقیقا فازشون چیه؟ میخوان زمین رو نابود کنن؟

کاربر دیگری در توییتر نوشت:

بیفته رو خود چین راحت شیم

مضمون پست‌های گروه دیگری از کاربران ایرانی در اینستگرام به این شکل بود:

ما که تو ایران شانس نداریم صاف میفته همینجا

واکنش مسئولان چین در مورد موشک مارچ 5 بی

اما توجیه دولتمردان چینی در مورد این اتفاق در نوع خود جالب است. وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (هفتم ماه مه) عنوان می کند: «این که بقایای موشک ها در جو می سوزند در سراسر جهان یک امر معمول محسوب می‌شود».

شاید برای شما موضوع «بازگشت تکه های موشک سرگردان چین به زمین» در وضعیتی که زمین با بحران کرونا دست به گریبان است، مضحک و خنده دار باشد؛ اما اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه چین از این اتفاق به عنوان یک امر عادی در سراسر جهان یاد می‌کند، برای ما خنده‌دارتر و در عین حال نگران کننده به نظر می‌رسد!

نظر شما در مورد اقدامات «فضایی» کشور چین چیست؟

ارسال نظر