بلاتکلیفی طرح صیانت در مجلس و شورای عالی فضای مجازی

نایب‌رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت، این طرح را با توجه به درخواست بازگشت به صحن علنی، اعلام نشدن به کمیسیون و بررسی در شورای عالی فضای مجازی، در وضعیت بلاتکلیفی دانست.

بلاتکلیفی طرح صیانت در مجلس و شورای عالی فضای مجازی

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، در مورد آخرین وضعیت بررسی این طرح اظهار کرد: « درخواست نمایندگان برای بازگشت این طرح به صحن علنی و ملغی شدن بررسی طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ، ابهاماتی را ایجاد کرده است. تا امروز رسما این موضوع به کمیسیون مشترک اعلام نشده، لذا بررسی طرح در بلاتکلیفی است.»

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: «رئیس مجلس اسفندماه سال گذشته مکاتباتی با شورای عالی فضای مجازی داشت و خواستار اعلام سیاست‌های مدنظر این شورا و همچنین موضوعاتی که نیاز به قانون‌گذاری دارد به صورت شفاف شد.»

وی تاکید کرد: «قبل از آن هم وزارت ارتباطات و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نظرات خود را در خصوص این طرح اعلام کردند که در آخرین نسخه طرح اعمال شد.»

بیشتر بدانید: اعلام موافقت دولت با طرح صیانت به گفته نایب‌رئیس این کمیسیون

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: «به لحاظ حساسیت اجتماعی، این طرح مورد هجمه قرار گرفته و امروز در حالت بلاتکلیفی است.»

وی تصریح کرد: «کمیسیون مشترک به لحاظ قانونی منحل نشده و رای‌گیری استمزاجی مجلس مبنای عمل قانونی نیست، باید در صحن علنی مجلس در این خصوص رای‌گیری شود.»

یزدی‌خواه افزود: «اخیرا نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که کمیسیون مشترک به کار خود ادامه دهد. برای ما مهم این است که هرچه زودتر ساماندهی فضای مجازی انجام شود. مهم نیست که در صحن علنی و یا در کمیسیون مشترک این موضوع بررسی شود.»

بیشتر بخوانید: برای طرح صیانت کمیسون جدید تشکیل نمی‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص بررسی این طرح در شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: «شورای عالی فضای مجازی نمی‌تواند در این خصوص لایحه بدهد. دولت هم پیش از این نظرات خود را از طریق وزارت ارتباطات اعلام کرده است، لذا تمایلی به ارائه لایحه ندارد. هیئت‌رئیسه مجلس باید هرچه سریع‌تر این طرح را تعیین تکلیف کند.»

چند روز پیش سخنگوی وزارت ارتباطات در توییترش از ارجاع طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی خبر داده بود، اما بعد از آن مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متن این طرح به شورای عالی ارجاع داده نشده است.

ارسال نظر