بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام به چه صورتی است؟

رسانه کلیک - گاهی اوقات مسدود سازی حساب یک فرد در شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است. ما در این مطلب قصد داریم تا طریقه بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام و اتفاقات بعد انجام هرکدام را به شما آموزش و توضیح دهیم. 

بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام به چه صورتی است؟

یکی از گزینه‌های داغی که در تمامی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، امکان مسدود سازی یک حساب کاربری است که این امر می‌تواند برای هر فرد دلیل شخصی خاص خود را داشته باشد. بلاک و آنبلاک کردن در اینستاگرام یکی از پر استفاده‌ترین گزینه‌هایی است که در این شبکه اجتماعی استفاده می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با چگونگی انجام این کار و تبعات بعد انجام هر کدام آشنا کنیم.

از آنجایی که کسب و کار‌های حضوری بسیاری در چند سال اخیر جای خود را به شبکه‌های اجتماعی داده‌اند، وجود امکانات کافی در هر پلتفرم امری ضروری بوده تا هر فرد بتواند از حریم خصوصی خود در مقابل افراد مزاحم و بیگانه محافظت کند.

نحوه بلاک کردن در اینستاگرام

برای بلاک کردن یک فرد در اینستاگرام، ابتدا شما باید وارد برنامه شده و اقدام به پیدا کردن فردی که قصد مسدود کردن حساب او را دارید کنید. حال با باز کردن حساب فرد مورد نظر باید روی سه نقطه در گوشه سمت راست کلیک کرده و در آنجا گزینه "Block" را انتخاب کنید.

سپس دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اول اینکه شما می‌توانید فقط حساب مورد نظر را بلاک کنید و گزینه دوم این امکان را به شما می‌دهد که در صورت ساختن حساب جدید توسط کاربر مورد نظر، تمامی آن حساب‌ها نیز مسدود شده تا فرد مورد نظر نتواند به شما دسترسی پیدا کند.

در صورت مسدود کردن یک کاربر، پست‌های هر دو کاربر برای یکدیگر مخفی شده و فرد مسدود شده دیگر نمی‌تواند به شما هیچ پیامی ارسال کرده و یا بتواند شما را منشن یا تگ کرده همچنین پست‌های فرد بلاک شده دیگر حتی در اکسپلور هم برای شما به نمایش گذاشته نخواهد شد. می‌توان گفت که حضور آنها در اینستاگرام بطور کلی برای شما مخفی خواهد شد.

نحوه آنبلاک کردن در اینستاگرام

حال ممکن است به هر دلیلی شما قصد آنبلاک کردن فرد مسدود شده را داشته باشید. برای اینکار ابتدا برنامه را اجرا و به قسمت پروفایل خود مراجعه کنید. سپس روی سه خط کناره سمت راست و بالای صفحه کلیک و گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

بعد از آن، وارد قسمت حریم خصوصی (Privacy) شده و در آنجا گزینه حساب های مسدود شده (Blocked Accounts) را پیدا کنید. با انتخاب این گزینه شما می‌توانید به لیست افرادی که آنها را بلاک کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید. حال با پیدا کردن فرد مورد نظر فقط کافیست روی گزینه "Unblock" ضربه بزنید که با انتخاب آن، تمام مسدودیت‌های اعمال شده روی حساب فرد، به حالت عادی باز می‌گردد.

نکات مهم هنگام مسدود کردن در اینستاگرام

به یاد داشته باشید که در صورت بلاک یا آنبلاک کردن یک کاربر، هیچ اعلانی برای او ارسال نمی‌شود. بر همین اساس شما می‌توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید. اما نکته قابل توجه این است که با بلاک کردن یک حساب کاربری، تمام لایک و کامنت‌‌های رد و بدل شده بین دو حساب از بین خواهد رفت و حتی با آنبلاک کردن فرد، هیچکدام از آنها قابل بازگردانی نخواهند بود. این ویژگی شاید برای برخی افراد منفی باشد اما برای دیگر کاربران از بین رفتن تمام لایک و کامنت‌ها می‌تواند یک ویژگی مثبت به حساب آید.

ارسال نظر