بهبود هوش مصنوعی فیس‌بوک برای توصیف تصاویر

رسانه کلیک - در بروزرسانی جدید سیستم AAT، هوش مصنوعی فیس‌بوک به کمک افراد کم بینا و نابینا آمده و توصیف های بیشتر و دقیق تری از تصاویر را برای آن ها شرح می دهد.

بهبود هوش مصنوعی فیس‌بوک برای توصیف تصاویر

کمپانی فیس بوک به تازگی یک آپدیت جدید و مهم را برای سیستم AAT خود معرفی کرده است. این سیستم می تواند به طور خودکار، توصیف های تصویری را برای افراد دارای نقص بینایی به وجود آورد. این سیستم که بر اساس هوش مصنوعی کار می کند، قادر به تشخیص اشیاء و مناظر بیشتری در تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام و فیس بوک بوده و می تواند توصیف های دقیق و جزیی را برای صفحه خوان های متعدد نظیر VoiceOver اپل فراهم آورد.

فناوری هوش مصنوعی فیس‌بوک قادر به تشخیص فعالیت ها، مکان ها و محل های برجسته، انواع حیوانات و جزییات دیگری در تصاویر است. بهبودهای اعمال شده، به افراد نابینا یا کم بینا اجازه می دهد تا از محتوای تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی آگاه شوند.

به جای صرفا توصیف اشیاء موجود در عکس، سیستم AAT بروز شده می تواند ترکیب محتویات تصویر را شرح دهد. به عنوان مثال، به جای اشاره به وجود پنج نفر در تصویر، می گوید که دو نفر در مرکز تصویر بوده و سه نفر دیگر در در کناره های تصویر هستند.

طبق گزارش CNET، سیستم AAT جدید روی فیس بوک برای تصاویر نیوزفید، پروفایل ها و گروه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن، توصیف های ایجاد شده در اینستاگرام برای تصاویر موجود در بخش فید، جستجو، و پروفایل قابل دسترس است. ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی فیس بوک با 45 زبان مختلف جهانی سازگاری دارد.

برای دستیابی به توصیف های عکس روی iOS، کاربران باید از اقدامات سفارشی جدید در VoiceOver استفاده کنند. از طرف دیگر، کاربران اندروید تنها لازم است تا انگشت خود را به مدت طولانی روی تصویر قرار دهند. آپدیت جدید هنوز در حال عرضه برای کاربران است.

ارسال نظر