بهبود ویژگی های واقعیت افزوده گوگل به کمک دوربین دوگانه گوشی

رسانه کلیک – ویژگی های واقعیت افزوده گوگل در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال بهبود می یابد؛ چراکه پلتفرم ARCore SDK به زودی برای اجرای قابلیت های AR، به جای یک دوربین از دو دوربین کمک می گیرد.

بهبود ویژگی های واقعیت افزوده گوگل به کمک دوربین دوگانه گوشی

ویژگی های مربوط به واقعیت افزوده یا همان AR (Augmented Reality) در گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به زودی بهبود قابل توجهی پیدا می کند. طبق گزارش منتشر شده در AndroidPolice، پلتفرم ARCore SDK گوگل اکنون این امکان را برای اسمارت فون ها فراهم آورده تا به کمک پردازنده ها، سنسورهای حرکتی، سنسورهای نوری و البته دوربین های خود، اشیای مجازی را به واقعیت ترکیبی اضافه کنند. بدین ترتیب شکل و شمایل حیوانات AR و سایر اشیای سه بعدی مجازی در Search، به مراتب طبیعی تر خواهد شد.

شاید جالب باشد بدانید با وجود آنکه اکثر گوشی های جدید مجهز به سیستم دوربین سه گانه یا چهارگانه هستند، ARCore برای اجرای قابلیت های مربوط به AR تنها از یکی از آن ها استفاده می کند. این ویژگی طی چند هفته آینده تغییر می یابد و پلتفرم به زودی از دو دوربین کمک می گیرد. سرویس های گوگل پلی اکنون شامل بروزرسانی های جدیدی برای ARCore بوده و موارد زیر به آن ها اضافه شده است:

عمق استریو دوربین دوگانه در دستگاه

تعمیم پشتیبانی واقعیت افزوده به دستگاه های بیشتر

ابزارهای جدید جهت نظارت بر عملکرد و ورود برای توسعه دهندگان

متاسفانه هنوز جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده و اسامی دستگاه های انتخابی هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ با این حال می دانیم که بهبود ویژگی های واقعیت افزوده گوگل به کمک دوربین دوگانه ابتدا در گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل اعمال خواهد شد. این ویژگی به احتمال زیاد به گوشی پیکسل 5 نیز اضافه می شود؛ هرچند که خود شرکت هنوز این خبر را رسما تایید نکرده است.

ارسال نظر