بهترین خودروهای الکتریکی کوچک 2021 کدامند؟

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین خودروهای الکتریکی کوچک ، سوپرمینی‌ها و هاچ‌بک‌های خانوادگی ارزان قیمت بپردازیم که امروزه در دنیا فروش خوبی را تجربه می‌کنند.به طور یقین، یک خودروی سایز کوچک به معنای فضای کمتری برای باتری است. بنابراین قدرت خودروهایی که در ادامه معرفی شده‌اند، هرگز با پتانسیل ماشین‌های سواری بزرگتر مطابقت نخواهد داشت. اما باتری کوچک به معنای پایین بودن قیمت خودرو نیز هست. از سوی دیگر، با اینکه پیشنهاد می‌شود از خودروهای کوچک شهری بیشتر برای سفرهای کوتاه استفاده شود، به ندرت پیش می‌آید که با آنها مثلاً در مسیرهای بیش از 300 کیلومتر رانندگی کنیم.

بهترین خودروهای الکتریکی کوچک 2021 کدامند؟

به طور یقین، یک خودروی سایز کوچک به معنای فضای کمتری برای باتری است. بنابراین قدرت خودروهایی که در ادامه معرفی شده‌اند، هرگز با پتانسیل ماشین‌های سواری بزرگتر مطابقت نخواهد داشت. اما باتری کوچک به معنای پایین بودن قیمت خودرو نیز هست. از سوی دیگر، با اینکه پیشنهاد می‌شود از خودروهای کوچک شهری بیشتر برای سفرهای کوتاه استفاده شود، به ندرت پیش می‌آید که با آنها مثلاً در مسیرهای بیش از 300 کیلومتر رانندگی کنیم.

بهترین خودروهای الکتریکی کوچک 2021:

اگر شما هم کنجکاو هستید تا بهترین ماشین های برقی کوچک را بشناسید، در ادامه به معرفی این اتومبیل‌های دوست‌داشتنی می‌پردازیم و خواهید دید که دلیل محبوبیت هر کدام چیست.

  1. خودروی پژو 208

ده خودرو برتر الکتریکی - پژو208

نسخه کاملاً الکتریکی 208 سوپرمینی یکی از چندین خودروی جمع و جور خودروسازی پژو است که در سال 2020 به بازار عرضه شده، اما بهترین قیمت را دارد و همچنین از نظر بصری جذاب‌ترین است. به دلیل ترکیبی از بهترین کارایی، ارزش قیمتی فوق‌العاده، کاربری راحت، وزن سبک، کیفیت قابل قبول و جذابیت، واضح است که امسال این خودروی برقی جزو بهترین گزینه‌های خرید است.

برخلاف خودروهای ارزان قیمت که در آنها، فضای داخلی ماشین کیفیت خوبی ندارد، کابین این خودرو به اندازه‌ی کیفیت بدنه شیک و مناسب بوده و در حقیقت بهتر از مینی الکتریک است. همچنین موتور الکتریکی این خودرو، طراحی بسیار جمع و جوری دارد.

پژو 208 برخلاف خودروهای کوچک که معمولا مشکل تعلیق‌پذیری دارند، بسیار خوب عمل کرده، فرمان بسیار خوش‌دستی دارد و فقط کمی در سرعت بالا کنترل خودرو مشکل می‌شود.

  1. خودروی Mini Electric

ده خودرو برتر الکتریکی-مینی الکتریک

مینی الکتریک تمام فاکتورهای خوب مورد انتظار از یک خودروی الکتریکی را دارد.

مینی الکتریک منحصراً روی مینی بدنه دو در ساخته شده و از موتور بی ام و i3S استفاده می‌کند و قدرت گشتاور آن 181 اسب بخار است. عملکرد این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهایی که ممکن است در این لیست مشاهده کنید، بهتر بوده و درست است که هندلینگ خودروهای مینی کمی مشکل است اما خودروهای ساخت این شرکت چابک و زیبا هستند.

مینی ادعا می‌کند سرعت این خودرو 230 کیلومتر در ساعت است، اما در واقع بسته به نحوه و مکان رانندگی سرعت تخمینی ما بین 160 تا 190 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این خودرو صندوق عقب بسیار کوچکی دارد و دسترسی به صندلی‌های عقب آن بسیار دشوار است. در هر صورت این خودرو برای خانواده‌ها کاربرد زیادی ندارد. با این حال، به عنوان جزئی از خانواده‌ی خودروهای الکتریکی، یکی از بهترین‌های موجود در بازار است.

  1. خودروی برقی واکس‌هال Corsa-e

ده خودرو برتر الکتریکی-واکسهال

تولیدی شرکت فرانسوی واکس‌هال نتوانسته به اندازه‌ی پژو 208 هیجان انگیز باشد، از فضای داخلی به بهترین نحو استفاده نشده و قیمت آن نیز چندان خوب نیست. اما اجازه ندهید که شما را گول بزند و باور کنید این واکس‌هال ارزش یک تست درایو را ندارد. این ماشین برقی شاید کمی ساده‌تر از پژو باشد اما هنوز هم به اندازه کافی زیبا به نظر می‌رسد. این خودرو با باتری که 300 کیلومتر شارژ نگه می‌دارد و با هندلینگ دقیق و فوق‌العاده‌اش، ترکیبی راحت برای سواری را به ارمغان آورده است.

نمایندگی‌های واکس‌هال در انگلیس احتمالاً این خودرو را به یکی از خودروهای پرفروش انگلیس تبدیل خواهند کرد و نظر افرادی را که تاکنون به سمت خودروهای الکتریکی نرفته‌اند، عوض خواهد کرد. در هر صورت می‌توان این خودرو را جزو بهترین خودروهای الکتریکی کوچک به حساب آورد.

  1. ماشین الکتریکی BMW i3S

ده خودرو برتر الکتریکی-بی ام و

اگر i3 کاملاً نتواند ادعا کند که بیشترین خودروی الکتریکی را به بازار آورده است، حداقل می‌تواند ادعا کند که نشان داده است چنین اتومبیل هایی می‌توانند جالب و شیک باشند.

چیزی که ما در مورد i3 دوست داریم، سیستم تعلیق‌پذیری عالی، سیستم تهویه‌ مناسب، رانندگی آسان و فضای داخلی جذاب است. بدنه‌ی این خودرو از پلاستیک تقویت شده و ترکیب شده با کربن الیاف ساخته شده است. i3 به نوعی می‌تواند همچنان زیبا و هیجان انگیز و دلربا باشد.

  1. اتومبیل برقی هوندا E

ده خودرو برتر الکتریکی-هوندا ای

هوندا با اولین خودروی تمام برقی خود، سوپرمینی هوندا E به چند ابتکار دست زده که برای خودروهای الکتریکی غیرمعمول و از چند جهت نوآورانه است.

موتور این خودرو در عقب نصب شده -اگرچه خودرو عملکرد متوسطی با آن دارد- و مسبب این شده است که سیستم تعلیق‌پذیری و قدرت یک ماشین بزرگتر را داشته باشد. هوندا E در مدل‌های 134 اسب بخار و 152 اسب بخار موجود است، اما ظرفیت باتری آن در مقایسه با سایر رقبا اصلا مناسب نیست.

  1. خودرو برقی مزدا MX-30

ده خودرو برتر الکتریکی-مزدا

مزدا حتی زمانی که به نظر می‌ر‌سد بقیه صنایع در حال انجام کار دیگری هستند، هرگز از انجام کارها به روش خاص خود هراسی ندارد.

ممکن است MX-30 مطابق انتظار شما نباشد، اما یک پیشنهاد جذاب محسوب می‌شود. ظاهر ماشین بسیار کوچک است. این خودرو یک باتری 35.5 کیلوواتی با ذخیره شارژ 200 کیلومتر دارد، زیرا مزدا معتقد است که مصرف‌کنندگان به بیشتر از این نیازی نخواهند داشت و افزایش حجم باتری به معنای هزینه غیر ضروری است. داخل خودرو نیز بسیار جادار و راحت است.

به هر حال MX-30 را می‌توان جزو خودروهای باکیفیت دانست. از طرف دیگر، ساختار فرمان و حالت انعطاف‌پذیری آن که باعث انتقال وزن خودرو به همه جای آن در هنگام پیچیدن می‌شود، یادآور ماشین اسپرت MX-5 است. بدون شک این خودرو نیز در فهرست بهترین اتومبیل های برقی مینی قرار دارد.

  1. خودرو برقی رنو Zoe

ده خودرو برتر الکتریکی-رنوزویی

رنو Zoe حتی وقتی با باتری 22 کیلووات ساعت عرضه می‌شد و برد واقعی آن فقط 130 کیلومتر بود، باز هم جزو سوپرمینی‌های جذاب به حساب می‌آمد. رنو باتری آن را با یک باتری 41 کیلووات ساعتی عوض کرد که باعث شد این خودرو به یک مورد خوب برای مسافرت‌های طولانی تبدیل شود.

در حال حاضر یک مدل کاملا به روز شده‌‌ی این خودرو با زیبایی قابل توجه و با باتری 52 کیلووات ساعت و برد 400 کیلومتری به بازار عرضه شده است. رنو علاوه بر ارائه‌ی قیمت بسیار مناسب در برابر رقبای خود, رانندگی خوشایندی نیز ارائه داده است.

از آنجایی که قبلاً Zoe در ایستگاه‌های شارژ بزرگراه به سرعت رقبای خود شارژ نمی‌شد، شرکت رنو شارژ سریع CCS را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد. رنو ممکن است از جهاتی از سایر رقبای خود عقب‌تر باشد، اما Zoe همچنان یک گزینه‌ی عالی است.

  1. اتومبیل الکتریکی فولکس واگن e-Up

ده خودرو برتر الکتریکی-فولکس واگن

ما به راحتی می‌توانستیم خودروهای Skoda's Citigo-e iV یا Seat's Mii الکتریکی را در این لیست بهترین اتومبیل های الکتریکی کوچک سال ۲۰۲۱ قرار دهیم، زیرا این خودروها از نظر مکانیکی تقریباً شبیه هم هستند. اما فولکس واگن را به خاطر رفتار حرفه‌ای و مبتکرانه‌اش ترجیح می‌دهیم.

کوچکترین اتومبیل برقی فولکس واگن در سال 2020 با یک باتری بزرگتر به روزرسانی شد. فولکس‌واگن همچنین با کاهش قیمت e-Up، باعث شده این خودرو ارزش خوبی برای خرید داشته باشد. آخرین مدل آن از سیستم ماندگاری بین خطوط مبتنی بر دوربین نیز بهره می‌برد و فضای داخلی آن بسیار جادار است.

مانند تمام خودروهای الکتریکی دیگر، این ماشین نیز بیشتر مناسب برای استفاده‌ی اتومبیل دوم و کارهای به اصطلاح دم دستی است.

  1. ماشین سواری برقیDS 3 Crossback E-Tense

ده خودرو برتر الکتریکی-دی اس

این کراس اوور جمع و جور همان چیزی است که صاحب مزدا MX-30 نیز ممکن است به آن توجه کند؛ مهمترین دلیل آن هم این است که با برد 320 کیلومتری به‌راحتی می‌تواند ماشین‌های ژاپنی را شکار کند!

تمام مشخصات معمول خودروهای DS در این خودرو وجود دارد؛ یعنی همان نمای بیرونی متمایز و فضای داخلی تا حدودی شلوغ اما با کیفیتی باشکوه و تودوزی مناسب.

ممکن است فضای کابین زیاد خوب نباشد یا تجربه‌ی رانندگی با آن معمولی به نظر برسد یا قیمت آن نسبتا زیاد باشد. اما اگر می‌خواهید یک خودروی الکتریکی کمی خاص‌تر داشته باشید، باید آماده‌ی پرداخت هزینه آن نیز باشید. به طور کلی بعید است E-Tense شما را ناامید کند.

  1. خودروی برقی رنو Twizy

ده خودرو برتر الکتریکی-رنو تیزی

شعار رنو برای Twizy "اتصال به انرژی مثبت" است و انصافا مقاومت در برابر لبخند زدن هنگام نشستن در این خودرو دشوار است. البته مگر اینکه باران ببارد و شما پنجره‌های آپشنال آن را خریداری نکرده باشید!

از نظر فنی، Twizy یک چهار چرخ است نه یک خودرو. بنابراین به همان رده سیتروئن آمی که به تازگی عرضه شده، تعلق دارد. این چهار چرخ دو نفره است به نحوی که نفر دوم پشت راننده می‌تواند بنشیند و در مجموع این ماشین، برای سفرهای بسیار کوتاه شهری طراحی شده است.

از لحاظ رانندگی، Twizy جذاب و چابک است؛ گرچه ممکن است رانندگی با آن کمی عجیب باشد. البته اگر به اندازه‌ی کافی به آن مسلط شوید، می‌توانید از سواری خوب آن لذت ببرید. با اینکه قیمت آن از کمتر از ۱۲۰۰۰ پوند شروع می‌شود، اما می‌توان این خودرو را جزو بهترین خودروهای الکتریکی کوچک دانست.

ارسال نظر