به تعویق انداختن آپدیت نسخه تجاری ویندوز 10 سخت‌تر می‌شود

رسانه کلیک - نسخه تجاری ویندوز 10 که برای اهداف تجاری طراحی شده است، به کاربران خود امکان این را می‌دهد تا برخی از آپدیت‌های ویندوز را تا یک سال به تعویق بیندازند. تعویق آپدیت ویندوز به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ویندوز با ثبات‌تری کار کنند. اما اخیرا مایکروسافت اعلام کرده است که به تعویق انداختن آپدیت‌های ویندوز 10 برای کاربران نسخه تجاری سخت‌تر می‌شود.

به تعویق انداختن آپدیت نسخه تجاری ویندوز 10 سخت‌تر می‌شود

بر اساس اعلام برخی از رسانه‌ها در ویندوز 10 نسخه 2004 تنظیمات دستی برای به تعویق انداختن آپدیت ویندوز در Windows Pro، Enterprise و Education را تا 35 روز کاهش داده است. از طرفی تنظیمات مربوط به آپدیت را در بخش تنظیمات Advanced قرار داده است. کاربران برای اینکه بتوانند زمان بیشتری برای به تعویق انداختن آپدیت ویندوز در اختیار داشته باشند باید نوع گروهی خود و یا Policy خود را تغییر دهند.

مایکروسافت گفته است این تغییرات به دلیل این صورت گرفته است که سیستم‌هایی که به زمان انقضای خود نزدیک می‌شوند سریع‌تر شناسایی شوند و تمهیداتی برای اینکه بتوانند به خدمات مایکروسافت دسترسی داشته باشند برای آن‌ها اتخاذ شود.

کاهش دوره تعویق آپدیت ویندوز برای کاربران آن مزایایی دارد. از جمله اینکه پشتیبانی رایانه‌های شخصی منظم‌تر انجام می‌شود و از طرفی امنیت سیستم‌ها بیشتر حفظ می‌شود. در واقع به تعویق انداختن آپدیت ویندوز باعث می‌شود تا حفره‌های امنیتی احتمالی در سیستم‌عامل دیرتر شناسایی شوند و همین امر موجب می‌شود تا سیستم‌ها زودتر مورد حملات هکری قرار گیرند.

مایکروسافت هر از گاهی آپدیت‌های مهمی برای ویندوز منتشر می‌کند و در آن ایرادات و اشکالات عمده سیستم‌عامل ویندوز را بر طرف می‌کند پس به تعویق انداختن آپدیت ویندوز کار چندان عاقلانه و درستی نیست.

ارسال نظر