بورس تهران پس از ٢ساعت اختلال دوباره آنلاین شد

رسانه کلیک - اختلال بورس در ساعت ١٠:٣٠ برطرف شد و از سوی شرکت بورس این ساعت به‌عنوان زمان شروع معاملات امروز اعلام شد.

بورس تهران پس از ٢ساعت اختلال دوباره آنلاین شد

حدود دو ساعت از معاملات بورس می‌گذرد اما با بسته بودن هسته اجازه معاملات داده نمی شود.

مديريت عمليات شركت بورس اوراق بهادار تهران دقایقی پیش، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
با توجه به اختلال بوجود آمده در سامانه، زمان شروع انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران متعاقبا اعلام مي شود.

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در این رابطه گفت: تیم فنی در حال بررسی و حل مشکل توقف معاملات در نمادهای بورسی است. سامانه در گروه G1 (گروه عرضه های اولیه) با مشکلات فنی روبرو شده است و منتظر هستیم تیم فنی مشکلات را برطرف کنند.
این اتفاق ناشی از افزایش قابل توجه و زیاد تقاضاها در لحظه شروع معاملات (آکشن) بود که منجر شد داد و ستد سهام شرکت های حاضر در بازار دوم معلاملات بورس و فرابورس با تاخیر 20 دقیقه ایی آغاز شود.

وی در واکنش به این سئوال که آیا زمان معاملات تمدید خواهد شد یا خیر؟ گفت نیازی به تمدید زمان معلاملات امروز نخواهد بود و داد و ستدها ساعت 12:30 به پایان می رسد.

این مقام مسئول در برابر دیگر سئوال که شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان متولی اصلی سامانه معاملات چه برنامه ایی برای جلوگیری از تکرار این اختلال و پاسخ به نیازهای فعالان بازار سرمایه دارد؟ به بورس پرس توضیح داد: در این رابطه پیشنهاد شده برای جلوگیری از تکرار اختلال در کوتاه مدت، زمان معاملات شرکت های بازار دوم بورس و همچنین فرابورس با 5 -6 دقیقه تاخیر آغاز شود.

صحرایی ادامه داد: در میان مدت نیز باید سامانه کنونی معاملات توسط متولی آن ارتقاء یابد. شرکت بورس به عنوان استفاده کننده اصلی سامانه معاملات، پیگیری هایی از قبل داشته و دارد.

ارسال نظر