11 درصد از بانک‌های مرکزی می‌خواهند به‌جای طلا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند!

در یک نظرسنجی انجام شده توسط بانک سرمایه گذاری سوئیسی UBS مشخص شد که 11 درصد از بانک‌های مرکزی بیت کوین را به‌عنوان جایگزینی برای طلا در نظر می‌گیرند.

11 درصد از بانک‌های مرکزی می‌خواهند به‌جای طلا در بیت کوین سرمایه گذاری کنند!

سرمایه گذاری در بیت کوین به‌جای طلا

بر اساس نظرسنجی بانک سوئیسی UBS در بیست و هفتمین سمینار بررسی سالانه مدیریت ذخایر، 11 درصد از بانک‌های مرکزی بیت کوین را جایگزینی برای طلا می‌دانند و تمایل دارند به‌جای آن در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

بزرگ‌ترین بانک سوئیس، UBS، گفت: «این نظرسنجی یکی از معتبرترین منابع موجود برای فعالیت‌های مدیریت ذخایر رسمی است.»

شرکت‌کنندگان این نظرسنجی 30 بانک مرکزی بزرگ بودند. نتایج این نظرسنجی نشان داد تقریبا 85 درصد انتظار ندارند دارایی‌های ارزهای دیجیتال جایگزین طلا در ذخایر ارزی خود شوند، اما حدود 28 درصد از بانک‌های مرکزی اظهار داشتند که منافعی را در سرمایه گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک دارایی غیر هم‌بسته می‌بینند.

«دارایی غیر هم‌بسته» در واقع دومین پاسخ محبوب برای سوال انگیزه بانک‌های مرکزی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بود. اولین و محبوب‌ترین پاسخ آن‌ها یادگیری در مورد فرایند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه گذاری آن‌ها بود.

83 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که فرایند یادگیری سرمایه گذاری و مدیریت این نوع جدید دارایی برای مؤسسه آن‌ها ارزشمند خواهد بود.

درحالی‌که سومین پاسخ «نشانه دادن پیشرفت فنی مؤسسه» بود، گزینه «جایگزین طلا (استقلال از سیستم مالی غربی)» نیز یکی دیگر از گزینه‌های رایج بود.

بااین‌حال، 57 درصد از شرکت‌کنندگان انتظار ندارند که ارزهای دیجیتال به طور قابل‌توجهی بر عملکرد ذخایر آنها تأثیر بگذارند.

وقتی از آن‌ها سؤال شد که آیا در آینده بیت کوین به‌عنوان یک دارایی امن جایگزین طلا خواهد شد، هیچ‌کس پاسخ مثبت نداد، 84 درصد گفتند خیر و 16 درصد اعلام کردند که نمی‌دانند.پاسخ بانک‌ها به سوالات نظرسنجی

ارز دیجیتال بانک مرکزی

بانک‌های مرکزی علاقه‌ای به سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارند؛ زیرا آن‌ها خود را برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود آماده می‌کنند.

این بررسی نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی در مورد چشم‌انداز فیات دیجیتال خوش‌بین هستند و بیش از 80 درصد آن‌ها انتظار دارند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در پنج سال آینده به طور مستقیم در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

در همین حال، 40 درصد از شرکت‌کنندگان در حال آزمایش برنامه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

مقامات نظرسنجی همچنین گفتند که انگیزه پیگیری نسخه دیجیتالی ارزهای فیات، بهبود سیستم پرداخت خرده‌فروشی و ارتقا زیرساخت‌های مالی گسترده‌تر است. همچنین، آنها انتظار دارند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در کاهش پول‌شویی و جرائم نیز کمک کنند.

طبق این نظرسنجی، 46 درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که رمزارزها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند همزیستی داشته باشند و خاطرنشان کردند که فیات دیجیتال جای ارزهای دیجیتال را نخواهد گرفت، درحالی‌که 33 درصد معتقدند که چنین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی نیوزیلند به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی است

ارسال نظر