بیشترین نرخ نصب بین نسخه‌های مختلف اندروید، متعلق به اندروید 10 است

رسانه کلیک - سیستم عامل اندروید 10 بعد از گذشت ۵ ماه از انتشارش، به بیشترین میزان نصب در بین چهار نسخه آخر سیستم عامل اندروید رسیده است.

بیشترین نرخ نصب بین نسخه‌های مختلف اندروید، متعلق به اندروید 10 است

شرکت گوگل بسیاری از تولیدکنندگان گوشی هوشمند را متقاعد کرده است تا از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 روی گوشی‌های جدید و قدیمی خود استفاده کنند. این تلاش باعث شده است تا سیستم عامل اندروید 10 بیشترین نرخ نصب را در بین اندرویدهای مختلف داشته باشد.

اندروید 10

نمودار بالا که نمودار جامع توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید است، میزان نصب چهار نسخه آخر اندروید یعنی اندروید 8.0، اندوید 8.1، اندروید 9 پای و اندروید 10 از زمان عرضه آن‌ها را نشان می‌‌دهد. بعد از گذشت ۵ ماه از انتشار، این نسخه از اندروید تاکنون روی ۱۰۰ میلیون دستگاه موبایل (شامل گوشی و تبلت) نصب شده است که این نرخ ۲۸ درصد سریعتر از سرعت نصب اندروید پای است. در حال حاضر، اندروید ۱۰ روی بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا نصب است.

دلیل این سرعت نصب بالا برای اندروید 10، بروزرسانی‌هایی است که شرکت گوگل طی سال های اخیر در سیستم عامل موبایلی خود ایجاد کرده و از آن جمله می‌توان به پروژه Treble در اندروید 8.0 و پروژه Mainline در اندروید ۱۰ اشاره کرد که ارائه بروزرسانی برای شرکت‌های سخت‌افزاری را راحت‌تر از قبل می‌کند.

ارسال نظر