تایید دو مرحله ای توییتر فقط از طریق کلید امنیتی امکان‌پذیر خواهد بود

رسانه کلیک - طبق گزارشات رسمی منتشر شده، روش تایید دو مرحله ای توییتر قرار است متحول شده و کاربران فقط از طریق کلید امنیتی می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. 

تایید دو مرحله ای توییتر فقط از طریق کلید امنیتی امکان‌پذیر خواهد بود

در ماه مارچ اعلام شد تایید دو مرحله ای توییتر بزودی به عنوان تنها راه استفاده از این قابلیت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حال به نظر می‌رسد از روز چهارشنبه این قابلیت برای برخی کاربران فعال شده و بزودی برای تمامی افراد قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از کلید امنیتی به عنوان یکی از راه‌های ورود به حساب کاربری قابلیت جدیدی به حساب نمی‌آید. اما حالا توییتر این روش را به عنوان تنها راه استفاده از تایید دو مرحله‌ای در اختیار کاربران قرار داده و دیگر خبری از ارسال پیامک به شماره تلفن کاربران نخواهد بود.

البته استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی مزایای امنیتی زیادی نسبت به ارسال پیامک یا برنامه‌های تولید رمز یکبارمصرف دارند.

در سال‌های اخیر توییتر به جهت افزایش امنیت پلتفرم خود اقدامات زیادی انجام داده است. در سال ۲۰۱۷ این شرکت پشتیبانی از تایید با پیامک و برنامه‌های تولید رمز یکبارمصرف را به سیستم امنیتی خود اضافه کرد.

با گذشت زمان، در سال ۲۰۱۹ توییتر امکان تایید صاحب حساب کاربری را بدون نیاز به شماره تلفن کاربر فراهم کرد.

یکی از راه‌هایی که حتی حساب کاربری مدیرعامل کمپانی توییتر را تحت تاثیر نقاط ضعف خود قرار داد، از دست دادن حساب خود برای ۲ ساعت بود. دلیل این امر حمله هکرها از طریق حفره‌های امنیتی سیم‌کارت اعلام شده است.

بنابراین طبق قوانین جدید توییتر شما برای قرار دادن امنیت بیشتر روی حساب خود باید یک کلید امنیتی فیزیکی تهیه کنید.

استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی می‌تواند دست بسیاری از هکرها را از نفوذ به حساب‌های کاربری کوتاه کند. آیا تابحال از این نوع کلیدها استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر