تا یک سال دیگر تمامی خدمات دولت ، الکترونیکی خواهد شد

رسانه کلیک - طبق پیش‌بینی وزارت ارتباطات تا پایان سال ۱۴۰۰ همه‌ خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

تا یک سال دیگر تمامی خدمات دولت ، الکترونیکی خواهد شد

با رسیدن سهم اقتصادی هسته‌ی مرکزی اقتصاد دیجیتال ایران در سال گذشته به ۳/۴؛ این مقدار در کشورهای مختلف بین دو تا پنج درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP)تخمین زده شده بود.

سهم کل اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران نیز سال گذشته به ۶/۵درصد رسید، که این مقدار طبق پیش‌بینی وزارت ارتباطات، تا پایان سال ۹۹ به ۶/۸۷ و در سال بعد به ۷/۴۵ درصد خواهد رسید.

رشد روزافزون ضریب نفود تلفن همراه به بالای ۱۴۰ درصد و افزایش ضریب نفود اینترنت پهن‌باند سیار به بیش از ۸۰ درصد، باعث هرچه بیشتر نمایان شدن نقش پررنگ ارتباطات در زندگی روزمره‌ی مردم و پیش‌برد انواع خدمات می‌شود.

اکنون که بیش از ۸۰ درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت دسترسی دارند، پیش‌بینی میشود دسترسی مردم به اینترنت در روستاها نیز تا پایان سال تکمیل شود. به نقل از خبرگزاری ایرنا، تعداد سرویس‌های پلتفرم دولت همراه (در راستای ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک) که تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶۵ مورد بود، امسال به ۷۸ سرویس ارتقا می‌یابد. رسیدن به ۹۳ سرویس دولت همراه به‌معنای ارائه‌ی صددرصدی خدمات دولت به‌صورت الکترونیکی است که برای سال آینده درنظر گرفته شده است.

در سال ۹۸شاهد اتصال تعداد ۲۴۱ دستگاه دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات بودیم که این میزان تا پایان سال جاری به ۲۸۹ مورد می‌رسد. در گام بعدی، تعداد ۳۴۶ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می‌شوند.

شاخص توسعه‌ی دولت الکترونیک در ایران به رتبه‌ی ۸۶ جهان رسید (صعود ۲۰ پله‌ای) که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ به رتبه ۷۶ برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب اینستاگرامی خود از انجام‌شدن بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های وزارت متبوعش سخن گفته و خبر از توسعه‌ی بخش‌های مربوط به زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، براساس آنچه در سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات تصویب شده، تا پایان سال جاری داد.

ارسال نظر