کیم کارداشیان برای تبلیغ یک ارز دیجیتال در تیررس مقامات قرار گرفت!

رئیس اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) از کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ یک ارز دیجیتال شناخته نشده در اینستاگرام انتقاد کرد.

کیم کارداشیان برای تبلیغ یک ارز دیجیتال در تیررس مقامات قرار گرفت!

تبلیغ یک ارز دیجیتال شناخته نشده در اینستاگرام کیم کارداشیان

چارلز رندل، رئیس اداره رفتار مالی بریتانیا اظهار داشت که کیم کارداشیان با تبلیغ اتریوم مکس (Ethereum Max) از 250 میلیون فالوور خود خواسته است تا در این ارز دیجیتال شناخته نشده سرمایه‌گذاری کنند.

او اتریوم مکس را به عنوان یک توکن دیجیتال که تنها یک ماه است توسط توسعه‌دهندگان ناشناس ساخته شده است، معرفی کرد.

وی همچنین افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی یا به اصلاح اینفلوئنسرها را متهم به دامن‌زدن به «توهم ثروت سریع» کرد.

رئیس FCA گفت که پست اینستاگرام خانم کارداشیان، ممکن است بزرگ‌ترین تبلیغ یک محصول مالی با بیشترین مخاطب در تاریخ باشد.

توکن تبلیغ‌شده‌ی اتریوم مکس نباید با ارز دیجیتال اتریوم اشتباه گرفته شود.

رندل افزود: «اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به طور معمول توسط کلاهبرداران مزد می‌گیرند تا به آنها کمک کند توکن‌های جدید را تبلیغ و پامپ و دامپ (Pump and dump) کنند. برخی از اینفلوئنسرها توکن‌هایی را تبلیغ می‌کنند که ممکن است اصلا وجود نداشته باشند.»

آقای رندل گفت که در حال حاضر حدود 2.3 میلیون شهروند انگلیسی صاحب رمزارز هستند و 14 درصد از کارت‌های اعتباری برای خرید آن‌ها استفاده کرده‌اند که در صورت ضرر، زیانشان را بیشتر خواهد کرد.

وی گفت که FCA بارها در مورد خطرات نگهداری توکن‌هایی که توسط FCA تنظیم نشده و تحت هیچ طرح جبران خسارت قرار نمی‌گیرد، هشدار داده است. «اگر آن‌ها را خریداری کنید باید برای ازدست‌دادن دارایی‌تان آماده باشید.»

رئیس FCA اظهار داشت که دلایلی برای تنظیم تبلیغات وجود دارد تا تصورات غلط مصرف‌کنندگان در مورد محافظت از سرمایه‌گذاری آنها و روش‌های تبلیغاتی گمراه‌کننده برخی از بخش‌های ارزهای دیجیتال را برطرف کند.

ارسال نظر