تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شد نیروهای با استعداد این شرکت را ترک کنند

رسانه کلیک - پس از تحریم هواوی توسط دولت ترامپ این کمپانی با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است و به مرور زمان کارکنان با استعداد خود را از دست می‌دهد.

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی باعث شد نیروهای با استعداد این شرکت را ترک کنند

با تحریم شدن هواوی توسط دولت ترامپ بسیاری از شرکت‌‌های جهانی تلاش می‌کنند که وابستگی خود را به زنجیره تامین قطعات چینی کاهش دهند. این مسئله باعث شد که شرکت‌های چینی، آمریکایی و تایوانی که در زمینه نیمه‌هادی‌ها فعالیت می‌کنند قدرت خود را در زمینه فناوری‌های داخلی، تحقیق و توسعه بیشتر کنند. این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر از قبل به نیروهای قوی و با استعداد نیاز داشته باشند.

پس از تحریم هواوی و های‌سیلیکون، این کمپانی‌ها کاری جز تعلیق پروژه‌های تحقیق و توسعه چیپ‌های جدید خود را نمی‌توانستند انجام دهند. در نهایت این مسئله باعث استعفای مهندسان با استعداد از این شرکت شد. منابع تایید کردند که تعداد زیادی از مهندسانی که در بخش تحقیق و توسعه کشور تایوان فعالیت می‌کنند استعقا دادند.

گفته می‌شود که به مرور زمان تعداد بیشتری از این نیروها استعفا خواهند داد و هواوی با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد. مدتی قبل همکاری گوگل با این شرکت متوقف شد. در حال حاضر نیز هواوی نمی‌تواند از برنامه‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند. علاوه بر آن مجوز موقت هواوی نیز منقضی شده است. این مجوز امکان پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی را ایجاد می‌کرد. با این وجود هواوی از ادامه پشتیبانی از آن‌ها خبر داده است.

در حال حاضر هواوی با مشکلات زیادی در زمینه تامین چیپ‌های خود روبه‌رو شده است و نمی‌تواند تراشه‌های جدید را تولید کند. به نظر می‌رسد آخرین چیپ‌های کربن که توسط هواوی استفاده شدند پردازنده‌هایی بودند که برای گوشی میت ۴۰ استفاده شدند. البته ممکن است اختلافات چین و آمریکا در آینده کمتر شود تا هواوی بتواند به منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود دسترسی داشته باشد.

ارسال نظر