تحریم روسیه از سوی شرکت پرداخت پی پال

در ادامه تحریم‌های گسترده علیه روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، شرکت پرداخت پی پال و سامسونگ هم روسیه را تحریم کردند.

تحریم روسیه از سوی شرکت پرداخت پی پال

تحریم روسیه از سوی شرکت پرداخت پی پال

امروز شنبه ۱۴ اسفند در حالی که دهمین روز جنگ روسیه با اوکراین در جریان است، شرکت پرداخت پی پال (PayPal Holdings Inc) خدمات خود را در روسیه با استناد به شرایط کنونی تعطیل کرد و به بسیاری از شرکت‌های مالی و فناوری پیوست که پس از حمله به اوکراین، فعالیت‌های خود را در آنجا متوقف کرده‌اند.

بیشتر بدانید: ارزش پول روسیه ۴۱ درصد سقوط کرد | تحریم‌های مختلف علیه روسیه

سامسونگ هم روسیه را تحریم کرد

شرکت کره‌ای سامسونگ نیز، اعلام کرد که ارسال گوشی‌ها و تراشه‌های خود به روسیه را به دلیل تحولات ژئوپلیتیک فعلی متوقف می‌کند و به نظارت فعال این وضعیت پیچیده برای تعیین مراحل بعدی خود ادامه خواهد داد.

این غول الکترونیک کره جنوبی، محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در روسیه محسوب می‌شود و بالاتر از شرکت‌های شیائومی چین و اپل آمریکا قرار دارد.

شرکت سامسونگ می‌گوید علاوه بر تعلیق فروش، ۶ میلیون دلار از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی و کمک‌های داوطلبانه کارکنان را برای حمایت از تلاش‌های بشردوستانه در اوکراین اهدا خواهد کرد.

قبل از سامسونگ و در اواخر روز جمعه به وقت تهران، یک خروج بزرگ دیگر شکل گرفت و طی آن شرکت مایکروسافت نیز فروش محصولات و خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

این در حالی است که پس از تحریم روسیه از سوی شرکت‌های اپل ، اوراکل، اینتل و ای‌ام‌دی AMD، شرکت سیسکو هم اعلام کرد که فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف می‌کند.

همچنین پیش‌تر اعلام شده بود شرکت تراشه سازی TSMC روسیه را تحریم می‌کند تا دسترسی روسیه به تجهیزات لازم برای صنایع نظامی محدود شود.

منبع: سرپوش

ارسال نظر