تحریم‌های سخت علیه هواوی چه تغییراتی را در بازار موبایل به وجود آورد؟

با توجه به گزارشات منتشر شده توسط یک وب‌سایت تحقیقاتی تحریم‌های اعمال شده علیه کمپانی هواوی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ فضای مناسبی را برای رشد چشمگیر فروش محصولات شرکت‌های دیگر ایجاد کرده است. 

تحریم‌های سخت علیه هواوی چه تغییراتی را در بازار موبایل به وجود آورد؟

پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه غول فناوری چینی در سال ۲۰۱۹ این کمپانی با مشکلات زیادی همچون توقف پشتیبانی خدمات گوگل از گوشی‌های هواوی مواجه شد. همین مسئله فضای مناسبی را برای اپل و دیگر برندها ایجاد کرد تا رشد بسیار رضایت‌بخشی را در فروش محصولات خود تجربه کنند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط وب‌سایت کانترپوینت شرکت اپل توانسته است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. البته دیگر برندها همچون شیائومی و اوپو از این فرصت نهایت استفاده را کرده و توانستند رشد قابل توجهی را در محصولات خود تجربه کنند.

با توجه به نمودار منتشر شده به نظر می‌رسد سهم هواوی در نیمه دوم سال گذشته ۱۷ درصد بوده است و با افزایش میزان تحریم‌ها علیه غول چینی این میزان در نیمه دوم سال میلادی جاری به ۶ درصد رسیده است.

این تغییر گسترده در فروش گوشی‌های هوشمند هواوی باعث شد سهم فروش محصولات اپل در بازار از ۴۸ درصد در سال گذشته به ۵۷ درصد دست پیدا کند. هم‌چنین دیگر کمپانی‌ها همچون شیائومی و اوپو به ترتیب رشد ۲ و ۳ درصدی را تجربه کرده‌اند.

در این میان سامسونگ نیز با افت شدید محصولات خود مواجه شده است. همانطور که در نمودار پیداست سهم بازار این شرکت کره‌ای در سال گذشته ۲۲ درصد بوده است. اما این میزان به دلیل وجود برخی مشکلات مدیریتی در سامسونگ روند کاهشی را به خود دیده و در نیمه دوم سال میلادی جاری سهم سامسونگ به ۱۷ درصد رسیده است.

گفته می‌شود شرکت آنر نیز به عنوان یک زیرمجموعه جدا شده از هواوی قرار است با عرضه پرچمداران قدرتمند خود سهم اعظمی از بازار را در آینده از آن خود کند.

اما با تمام مشکلات پیش آمده و تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه هواوی نکته جالب اینجاست نام این غول چینی هنوز در مقام سوم فروش گوشی‌های پرچمدار به چشم می‌خورد.

حال باید دید آیا هواوی می‌تواند راهی برای سعود در بازار سال‌های آینده پیدا کند یا خیر. لطفا نظرات خود را پیرامون این شرکت چینی با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر