تحریم گوگل ، فیسبوک و توییتر توسط دولت روسیه به دلیل سانسور محتوا

رسانه کلیک - روسیه قصد دارد پلتفرم‌های گوگل ، فیسبوک، توییتر و یوتبوب را به دلیل سانسور محتواهای منتشر شده توسط مردم این کشور، تحریم کند. 

تحریم گوگل ، فیسبوک و توییتر توسط دولت روسیه به دلیل سانسور محتوا

غول‌های اینترنتی هرگز از بحث و جدال دور نماندهاند. به عنوان مثال، Google اخیراً اقداماتی توطئه آمیز برای مقابله با قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا انجام داده است. اکنون، به نظر می‌رسد روسیه رد فعالیت های مشکوک غول های فناوری ایالات متحده مانند YouTube YouTube ، Twitter و Facebook را گرفته است.

این خبر اولین بار توسط فایننشال اکسپرس گزارش شد، بر اساس این خبر پارلمان روسیه قوانینی را علیه غول‌های فناوری ایالات متحده تدوین کرده است که در صورت مقصر شناخته شدن این پلتفرم‌ها در سانسور محتوای انتشار یافته از سمت مردم روسیه، قانون‌گذاری این سیستم عامل‌ها و رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و YouTube را مسدود می‌کنند. با این قانون، مجلس در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن شرکت‌هایی است که اخیراً قوانین را دور زده‌اند.

گفته می‌شود دلیل این قانون، افزایش شکایت از این شرکت‌ها است. در حقیقت، سانسور محتوا باعث شده است که رسانه‌های روسی نیز در امان نمانند. این حرکت همچنین در حالی صورت می گیرد که سایر کشورها مانند انگلیس قوانینی را برای کنترل فعالیت این شرکت‌ها در نظر می گیرند.

گفته می‌شود، این قانون قبلاً توسط مجلس عوام پارلمان این کشور(دومای دولتی) تصویب شده است. در بیانیه پارلمان این کشور آمده است که مقامات مربوطه در صورت محدود کردن اطلاعات بر اساس زبان / ملیت ، از مجازات و تحریم هیچ شرکتی دریغ نخواهند کرد.

برای تحریم هر پلتفرمی، توافق هر دو مجمع تصمیم گیری روسیه یعنی شورای فدراسیون و دومای ایالتی نیاز است. یعنی برای تبدیل هر طرحی به قانون، نیاز به تصویب دو مجلس و موافقت رئیس جمهور است. از این رو ، قانون فوق الذکر اکنون برای تصویب در شورای فدراسیون ارائه خواهد شد.

و طبق گزارش‌ها، این موارد فقط برای تشریفات است و دولت روسیه قبلاً از Ante در مبارزه با افراط گرایی آنلاین بالاتر رفته است. در میان نام های پلتفرم‌های مطرح شده نام توییتر هم دیده می‌شود که اخیراً از DPC ایرلند 547000 دلار جریمه نقدی دریافت کرده است.

با این حال، گوگل و فیس بوک در کشور مبدا خود، ایالات متحده، با مشکلات ضد اعتماد روبرو هستند. به هر حال ، دومای دولتی می گوید سایر وب سایت هایی که چنین اقدامات ناعادلانه ای را انجام می دهند نیز تحریم خواهند شد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این وضعیت چگونه رقم می خورد.

ارسال نظر