تحلیل تکنیکال اتریوم | تأثیر انقضای قراردادهای اختیار معامله بر قیمت این ارز دیجیتال

رسانه کلیک - تحلیل تکنیکال اتریوم افزایش نوسانات را پیش از انقضا قراردادهای اختیار معامله نشان می‌دهد. قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته از 2،316 دلار به 2،151 دلار کاهش‌یافته است.

تحلیل تکنیکال اتریوم | تأثیر انقضای قراردادهای اختیار معامله بر قیمت این ارز دیجیتال

یک‌بار دیگر، حامیان افزایش قیمت اتریوم از سطح مقاومت 2،500 دلاری پس‌زده شدند. قیمت اتریوم به پایین‌ترین سطح 2،151 دلاری رسیده است و در حال حاضر در منطقه 2،200 دلاری معلق است. مقاومت طاقت‌فرسا در 2500 دلار، یک منطقه چالش‌برانگیز برای عبور است. احساسات منفی گسترده‌تر در بازار رمزنگاری اوضاع را برای حامیان وخیم‌تر کرده است.

به نظر می‌رسد مرحله رکود همچنان پایدار باشد زیرا بیشتر آلت کوین‌ها به دنبال جهت هستند. کانال نزولی قیمت در کوتاه‌مدت اشاره به رکود بیشتر دارد. علاوه بر این، بیت کوین نیز از سطح 37،000 دلار پس‌زده شد که باعث می‌شود چشم‌انداز سایر آلت کوین‌ها نیز منفی باشد. محدوده باریک قیمت بین 2،450 تا 2،200 دلار است.

انقضا قراردادهای اختیار معامله اتریوم در تاریخ 25 ژوئن که بالغ‌بر 1.5 میلیارد دلار است، معامله‌گران را از گرفتن موقعیت خرید دور نگه می‌دارد و همین ریسک‌گریزی به ضعف بیشتر قیمت کمک می‌کند. کانال نزولی قیمت، اتریوم را به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه سوق می‌دهد. سطح حمایت 2،000 دلاری احتمالا به کمک جفت مبادلاتی اتریوم - دلار بیاید تا فروش فوری را از آن دور کند.

حرکات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته؛ اتریوم با افت شدید قیمت از بیت کوین تقلید می‌کند

به نظر می‌رسد دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم، از بیت کوین جهت دریافت می‌کند. کاهش شدید از 2،346 دلار به پایین‌ترین سطح 2،151 دلاری بیانگر ضعف کلی در بازار است. قیمت اتریوم هنوز نتوانسته است از منطقه مقاومت 2،900 دلاری که میانگین متحرک 50 روزه است، صعود کند. افت از 2،640 دلار در نمودارهای روزانه نیز برای حامیان افزایش قیمت بسیار نگران‌کننده است.

در زمان نگارش این مطلب، جفت مبادلاتی اتریوم - دلار در حدود 2،210 دلار معامله می‌شود. نمودار شمعی نشان می‌دهد که این جفت مبادلاتی در کوتاه‌مدت با فشار فروش بیشتری روبرو خواهد شد. با کاهش حجم، حامیان افزایش قیمت قادر به دفاع از سد 2،100 دلاری نخواهند بود. تا زمانی که بازار گسترده‌تر شروع به حمایت نکند، تحلیل تکنیکال اتریوم خنثی و رو به نزول باقی خواهد ماند.

انقضا قراردادهای اختیار معامله در سه ماه دوم سال به طور قابل‌توجهی بیشتر است و ارزش آن 1.5 میلیارد دلار است. این رقم در طی دوهفته گذشته فشار زیادی را به این جفت مبادلاتی وارد کرده است که باعث شد این جفت نزدیک به 20 درصد ارزش خود را از دست بدهد. حامیان افزایش قیمت در انتظار نوسانات بالا هستند که ممکن است روند صعودی در نمودارها را ایجاد کند. طبق تحلیل تکنیکال اتریوم، حرکت نمودار روزانه خنثی است و عمدتا به نحوه عملکرد انقضا هفته آینده بستگی دارد.

تجزیه‌وتحلیل نمودار چهارساعته قیمت اتریوم؛ سطح پشتیبانی پایینی 2،000 دلاری رکود خواهان را صدا می‌زندتحلیل تکنیکال نمودار چهارساعته اتریوم

کانال نزولی قیمت با سرعت در حال حرکت به‌سوی سطح حمایت حیاتی 2،100 دلاری است. سطح حمایت بعدی 2،000 دلار است، جایی که حامیان افزایش قیمت احتمالا برای نجات اتریوم سفارشات خرید زیادی قرار خواهند داد. سقوط به 2،151 دلار نیز در اوایل امروز منجر به واکنش مشابهی شد که حامیان اتریوم قیمت را به سوی سطح مقاومت کوتاه‌مدت 2،250 دلار بردند. باتوجه‌به تحلیل تکنیکال اتریوم، اولین مقاومت در برابر 2،640 دلار چالشی جدی برای حامیان محسوب می‌شود.

طبق تحلیل تکنیکال اتریوم، جفت مبادلاتی اتریوم - دلار در زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه قرار دارد. شاخص قدرت نسبی نیز برابر با 29 است که به طرز خطرناکی نزدیک به سطح فروخته شدن بیش از حد در نمودارهای ساعتی است. یک نقطه محوری جزئی در 2،200 دلار وجود دارد که ممکن است پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد، اما به نظر می‌رسد جهت کلی به سمت پایین باشد.

حرکت محدوده در کوتاه‌مدت به سمت پایین است. حمایت 2،203 دلاری جای خود را به 2،180 دلار می‌دهد و سپس در نهایت، این جفت ارز تا محدوده 2،150 دلار کاهش خواهد داشت. رکود خواهان اتریوم را به سمت 2،000 دلار سوق می‌دهند، جایی که آزمایش واقعی برای این ارز دیجیتال آغاز می‌شود. تجزیه‌وتحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد همه چیز به منقضی شدن قراردادهای اختیار معامله بستگی دارد.

نتیجه‌گیری تحلیل تکنیکال اتریوم ؛ همه چشم به حمایت 2،000 دلاری دارند

طی دوهفته اخیر، قیمت اتریوم با شکست‌های مکرر در عبور از منطقه مقاومت 2،500 دلار مواجه شده است. باتوجه‌به اینکه فروش سنگین هر روند صعودی را متوقف می‌کند، اتریوم هنوز هم یک مسیر قاطع برای صعود ندارد.

تحلیل قیمت اتریوم نشان‌دهنده وارونه‌سازی نزولی میان‌مدت است. اگر تصحیح عمیق‌تری انجام شود ممکن است قیمت اتریوم را به زیر 2،000 دلار برساند.

ارسال نظر