قابلیت تحلیل تصاویر رول دوربین در نسخه جدید اپلیکیشن گوگل لنز

تغییرات ایجادشده در طراحی اپلیکیشن گوگل لنز موجب انتقال تمرکز از نمایاب زنده به اسکرین شات ها و تصاویر موجود در رول دوربین شده است.

قابلیت تحلیل تصاویر رول دوربین در نسخه جدید اپلیکیشن گوگل لنز

اپلیکیشن گوگل لنز با طراحی جدید

اپلیکیشن گوگل لنز یک فناوری شناسایی تصویر است. این برنامه بر اساس تحلیل‌های بصری مبتنی بر شبکه عصبی، اطلاعات مرتبط با اشیاء شناخته‌شده را نمایش می‌دهد. این برنامه ابتدا در سال 2017 توسط غول فناوری گوگل معرفی شده و بعدها با اپلیکیشن دوربین استاندارد اندروید یکپارچه‌سازی شد.

طبق گزارش‌های اخیر، گوگل در حال تغییر طراحی اپلیکیشن گوگل لنز روی اندروید است. به موجب این تغییر، تمرکز از نمایاب زنده (viewfinder) به سمت اسکرین شات ها و تصاویر موجود در رول دوربین انتقال می‌یابد.

کاربران با نصب این اپلیکیشن از پلی استور می‌توانند به پیش‌نمایش زنده دسترسی پیدا کنند. با ضربه روی آیکون Google Lens در صفحه خانه، یک ویژگی به نام Search with your camera روی صفحه ظاهر می‌شود. این قابلیت تقریبا سه‌چهارم از کل فضای آن را اشغال می‌کند. همچنین به کاربران لنز اجازه می‌دهد تا مشاهدات دوربین خود را تحلیل کنند.

اگر مایل به تحلیل تصویری در رول دوربین هستید، می‌توانید انگشت خود را از بالا به پایین کشیده و یا به رابط کاربری وابسته به Camera بازگردید. در حالت دوم، یک پیش‌نمایش از رول دوربین در گوشه پایین سمت راست برای شما ظاهر می‌شود.

در طراحی جدید گوگل لنز ، گوشه‌های پایین اپلیکیشن به حالت خمیده درآمده‌اند تا ظاهر زیباتری به کاربر نشان داده شود.

تحلیل و آنالیز مستقیم دوربین همیشه اولویت اول اپلیکیشن لنز بوده است. اما گوگل در نهایت به این نتیجه رسیده که کاربران Lens اغلب از موارد جالب‌توجه در دنیای واقعی عکس می‌گیرند. سپس اپلیکیشن لنز را به اجرا درمی‌آورند.

با اینکه امروزه گرفتن عکس از طریق اپلیکیشن شناسایی تصویر امکان‌پذیر است، اما این قابلیت در گذشته برای کاربران وجود نداشت. نسخه جدید اپلیکیشن گوگل لنز با شماره 12.26 در حال حاضر قابل‌دسترس است.

البته طراحی جدید این برنامه فعلا برای کاربران اندرویدی قابل استفاده بوده و کاربران iOS باید منتظر دریافت آن بمانند.

ارسال نظر