تحلیل قیمت بیت کوین | نزدیک شدن مجدد پادشاه ارزهای دیجیتال به 40 هزار دلار

رسانه کلیک - قیمت بیت کوین در روز 13 ژوئن شاهد رشد قابل‌توجهی بود و به 39،252 دلار رسید، اما فعالان حوزه ارزهای دیجیتال پس از تحلیل قیمت بیت کوین نظرات متفاوتی درباره روندهای اخیر دارند.

تحلیل قیمت بیت کوین | نزدیک شدن مجدد پادشاه ارزهای دیجیتال به 40 هزار دلار

تا امروز، بازار ارزهای دیجیتال در لبه پرتگاه قرار داشته و در دو ماه گذشته قیمت بیت کوین از بالاترین حد 65،000 دلاری خود ریزش بسیار سنگینی داشته است. یکی از تحلیلگران بازار شرکت Delphi Digital، یک «الگو سر و شانه‌ای» را در قیمت بیت کوین شناسایی کرده و گفته است که اگر قیمت آن به پایین‌تر از 30،000 دلار برسد، این ارز دیجیتال ضررهای کوتاه‌مدت سنگین‌تری را تجربه خواهد کرد.

با درنظرداشتن تمامی این موارد، اکنون زمان مناسبی است که برخی از نکات کلیدی داده‌ها را مرور کنیم تا چشم‌انداز بیشتری درباره تحلیل قیمت بیت کوین به دست آوریم.

ضرر سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت

ممکن است کاهش 50 درصدی قیمت طی دو ماه گذشته برای افرادی که با نوسانات و بی‌ثباتی بازار ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، بسیار شدید به نظر برسد، اما این مسئله برای نگه‌داران بلندمدت که طی دهه گذشته چندین بار ریزش‌های سنگین‌تر را دیده‌اند، اصلا تعجب‌آور نیست.تحلیل قیمت بیت کوین

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، ریزش 70 درصدی یا بیشتر، به‌ویژه پس از افزایش قابل‌توجه قیمت، برای بیت کوین غیرمعمول نیست. این روند احتمال کاهش قیمت و ضرر بیشتر را نشان می‌دهد.

باتوجه‌به داده‌های نسبت سود مصرفی خروجی (Spent Output Profit Ratio یا به‌اختصار SOPR) ارائه شده توسط تحلیل‌گر filbfilb، قیمت‌های به‌سرعت در حال سقوط، دارندگان جدید و قدیمی بیت کوین را به سمت حاشیه‌‌ها سوق داد و آن‌ها دارایی‌های خود را با ضرر فروختند.نمودار نسبت سود مصرفی خروجی

در چند روز گذشته علائمی از بازنشانی SOPR ظاهر شده است که نشان می‌دهد کیف پول‌های متوسط ​اکنون دوباره با سود بیت کوین می‌فروشند.

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال (Crypto Fear and Greed Index یا به‌اختصار CFGI) نیز به کمترین میزان خود از زمان فروش همگانی مارس 2020 که توسط شیوع ویروس کرونا آغاز شد، رسیده است. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال

ترس زیاد درصد بالایی از معامله‌گران، بسیاری از افراد را در حاشیه نشانده است؛ زیرا نگرانی در مورد خسارات بیشتر همچنان یک احتمال توجیه‌پذیر است.

بااین‌حال، برای سرمایه‌گذاران خلاف گرا، امتیاز کم این شاخص همان‌طور که وارن بافت می‌گوید، نشانه‌‌ای برای «حریص بودن هنگام ترس دیگران است». تحلیل قیمت بیت کوین در کنار نمودار بالا نشان می‌دهد که خرید در لحظات ترس زیاد اکثرا لحظه ورود خوبی است.

تغییر انتظارات

اگرچه درست است که بیت کوین طی دو ماه گذشته بیش از 30،000 دلار سقوط کرده است، اما باید توجه داشت که مقداری از قیمت این ارز دیجیتال کاهش‌یافته و قیمت فعلی آن تقریبا دوبرابر بالاترین قیمت آن در سال 2017 است. این مقایسه رشد قابل‌توجه شش ماه گذشته این ارز دیجیتال را روشن می‌کند.

تحلیل بلاک چین Decentrader نشان می‌دهد که یک سیگنال «بیش از حد فروخته شده» به‌تازگی راه‌اندازی شده است و حاکی از آن است که بیت کوین ممکن است به‌زودی آماده چرخش و حرکت روبه‌بالا شود.نشانگر انتظارات آدرس‌های فعال

نشانگر انتظارات آدرس‌های فعال، تغییرات 28 روزه در قیمت را که با خط نارنجی نشان‌داده‌شده است، با تغییرات 28 روزه آدرس‌های فعال بلاک چین که با خطوط خاکستری نشان‌داده‌شده‌اند، مقایسه می‌کند.

حرکت خط نارنجی از پایین خط نقطه‌نقطه سبز به بالای خط آدرس‌های فعال، سیگنال رشد قیمت محسوب می‌شود. این مورد اخیرا در روز 10 ژوئن اتفاق افتاد که ممکن است نشان‌دهنده تغییر جهت بازار باشد.

به گفته Rekt Capital، یک کاربر تحلیل قیمت بیت کوین محبوب در توییتر، بیت کوین همواره در مسیر به‌دست‌آوردن یک حد بالای قیمت جدید است.

در حال حاضر، شاید بهترین کار این باشد که به چشمانتان استراحت دهید، فقط به نمودارها نگاه نکنید و نگران این نباشید که قیمت بیت کوین کدام جهت را انتخاب می‌کند. چشم‌انداز بلندمدت همچنان نویدبخش است، زیرا کشورهایی مانند السالوادور انتخاب بیت کوین به‌عنوان پول قانونی را آغاز کرده و روزانه افراد بیشتری به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تصمیم جدی رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور

ارسال نظر