توضیحات جالب‌انگیز ایلان ماسک در مورد ربات انسان نمای تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرده شرکتش روی یک ربات انسان‌نما کار می‌کند و نمونه اولیه آن را سال آینده تولید خواهد کرد. این ربات نتیجه سال‌ها تجربه تسلا روی ماشین‌های خودران و نرم‌افزارهای کمک راننده است.

توضیحات جالب‌انگیز ایلان ماسک در مورد ربات انسان نمای تسلا

ماسک که بارها در مورد ترس خود از هوش مصنوعی پیشرفته صحبت کرده است، در مصاحبه‌ای درباره تسلا ربات گفت: «تولید ربات تسلا یک اقدام بشر دوستانه محسوب می‌شود. این ربات در سطح مکانیکی است تا انسان بتواند بر آن چیره شود و قرار نیست هوش مصنوعی جدیدی روی آن برنامه‌ریزی شود.»

«تسلا بات» قامتی در حدود ۱۷۲ سانتی‌متر و وزن ۵۶ کیلوگرم خواهد داشت. نام این ربات در بین کارمندان تسلا «Optimus» است.

ربات تسلا

در وب سایت شرکت تسلا اعلام شده که طراحی اولیه این ربات‌ها به گونه‌ای است که کارهای ناامن، تکراری یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک همچنین توضیح داد: «فکر می‌کنم در آینده، کار بدنی یک انتخاب خواهد بود. اگر به کار خاصی تمایل دارید، می‌توانید آن را انجام دهید. اما اجباری در کار نیست.»

مدیرعامل تسلا طرح‌های نخستینِ این ربات را در انتهای جشن «روز هوش مصنوعی» شرکت خود نشان داد. این شرکت همچنین یک مدل مانکن روی صحنه داشت که کار نمی‌کرد.

تاریخ تسلا مملو از ایده‌های عجیب و غریب مانند شبکه سوپرشارژر خورشیدی، تعویض باتری یا شارژرهای رباتیک است که هرگز بصورت واقعی عملی نشده‌اند. در نتیجه هیچ‌کس نمی‌تواند حدس بزند که آیا در آینده شاهد حضور تسلابات‌ها در زندگی‌مان خواهیم بود یا خیر.

نظر شما در مورد این اقدام شرکت تسلا چیست؟ به نظر شما اگر این ربات‌ها وارد کشور عزیزمان شوند، مردم چه استفاده‌هایی از آنها می‌کنند؟

ارسال نظر