فروش چشمگیر گوشی های هوشمند شیائومی در بازار روسیه

شیائومی حضور پررنگی در بازار خارجی پیدا کرده است. این کمپانی چینی توانسته در بازار روسیه، از رقبای قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ پیشی بگیرد.

فروش چشمگیر گوشی های هوشمند شیائومی در بازار روسیه

گوشی های هوشمند شیائومی در بازار جهانی

کمپانی شیائومی در چند سال گذشته، حضور خود را در بازارهای خارج از چین پررنگ‌تر کرده است. علاوه بر حفظ موقعیت خود در هندوستان، این شرکت چینی قصد دارد به جایگاه اول در بازارهای دیگر دست یابد. طبق گزارش‌های اخیر، اکثر گوشی‌های هوشمند شیائومی در ماه ژوئن در روسیه به فروش رفته‌اند.

شیائومی از لحاظ فروش اسمارت فون در کشور روسیه (در ماه ژوئن)، در جایگاه اول قرار گرفته است. این شرکت چینی توانسته به سهم بازاری 31.2 درصد دست یابد. بعد از شیائومی، سامسونگ با سهم بازاری 29.8 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

جالب اینکه شرکت‌های اپل و ریلمی به ترتیب با سهم بازاری 14.5 و 4.6 درصد، در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. پوکو به عنوان زیربرند محبوب شیائومی نیز توانسته با تصاحب 3.8 درصد سهم بازار، رتبه پنجم را از آن خود کند.

شیائومی (به همراه پوکو) از لحاظ تعداد فروش دستگاه‌های خود در روسیه در ماه ژوئن، سردمدار کمپانی‌های دیگر بوده است. ناگفته نماند که سامسونگ در نیمه اول سال 2021، کنترل بازار را در اختیار داشته است.

شرکت شیائومی نه تنها طیف کالایی متعادل و معاملات خوبی دارد، بلکه محبوبیت بسیاری در بازار روسیه پیدا کرده است. بنابراین می‌توان گفت که بعد از شیائومی و سامسونگ، کمپانی‌ها اپل، ریلمی و آنر در لیست پنج فروشنده برتر قرار دارند.

طبق تخمین‌های به دست آمده، سهم روسیه در بازار اسمارت فون از ژانویه تا ژوئن حدود 300 میلیارد روبل بوده که در مقایسه با سال گذشته، حدود 30 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر