کپی ممنوع؛ سیاست‌های جدید حذف محتواهای مشمول حق کپی‌رایت اینستاگرام

رسانه کلیک - فیسبوک از تشدید سیاست‌های حذف محتواهای مشمول حق کپی‌رایت بر روی پلتفرم‌های خود خبر داده است که ممکن است منجر به افزایش آمار حذف پست بازنشر شده در این پلتفرم شود.

کپی ممنوع؛ سیاست‌های جدید حذف محتواهای مشمول حق کپی‌رایت اینستاگرام

فیسبوک برای کاربران بیشتری امکان دسترسی به حق کپی‌رایت تصاویر خود را می‌دهد. صاحبان صفحه اکنون می‌توانند حق کپی‌رایت تصاویر، فیلم‌ها و موسیقی‌های خود را مطالبه کنند، که البته ممکن است منجر به اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای انتشار محتوا در فیسبوک و اینستاگرام شود. این شرکت امروز اعلام کرد که به همه صاحبان ضفحه در سراسر جهان اجازه می‌دهد تصاویر و فیلم‌ها خود را به منظور محافظت از حق کپی‌ رایت به ثبت برسانند.

تشدید سیاست‌های حذف محتواهای مشمول حق کپی‌رایت بدان معناست که سازندگان و مارک های بیشتری قادر به درخواست حذف محتواهای متعلق به خودشان که مجدد در فیسبوک و اینستاگرام بدون کسب اجازه کپی‌رایت منتشر می‌شوند، هستند.

بدیهی است که عکاسان، هنرمندان و موسیقیدانان و سازندگان میم محبوب از دسترسی گسترده به ابزار مدیریت حقوق فیسبوک سود خواهند برد. اما از طرفی، اثر منفی این کار این است که حساب‌هایی که به اشتراک گذاری و بازنشر پست‌های خنده‌دار و ارسال مجدد محتواهای خاص اختصاص داده شده اند، شاهد حذف برخی از پست‌های خود باشند.

فیسبوک ابتدا در سپتامبر امسال، پشتیبانی برای اعمال قانون کپی‌رایت را برای محتواهای دارای حق چاپ آغاز کرد. اگرچه هر‌کسی می‌تواند مالکیت هر تصویری را مطالبه کند، اختلافات بین دارندگان احتمالی حق اثر معمولاً به این موضوع مربوط می‌شود که چه کسی ابتدا برای حق اثر ادعا کرده است. اگر سازندگان بخواهند از تصمیمات فیس بوک تجدید نظر کنند ، می توانند از فرم های گزارش IP IP استفاده کنند.

این واقعیت که مردم اکنون می توانند تصاویر شخصی خود را در فیس بوک ردیابی و محافظت کنند، یک تغییر اساسی برای این پلتفرم است، به ویژه که دسترسی به طور گسترده تری گسترش می یابد. در اینستاگرام البته تخطی از قانون کپی رایت به طور گسترده‌تری رخ می‌دهد و در این پلتفرم افراد معمولاً تصاویری را که متعلق به خود آن‌ها نیست مجدداً بازنشر می‌کنند. با تشدید سیاست‌های حذف محتواهای مشمول حق کپی‌رایت ممکن است شاهد افزایش حذف تصاویر مشمول حق مالکیت توسط فیسبوک و اینستاگرام باشیم که می‌تواند منجر به تغییر نحوه استفاده افراد از اینستاگرام و ایجاد تغییراتی در تعداد بازنشرهای انجام شده در این سیستم عامل را شود.

ارسال نظر