تعطیل نکردن مدارس در آلودگی هوا، انتخاب بین بد و بدتر بود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای تعطیل نشدن مدارس در شرایط آلودگی هوای روزهای اخیر را انتخاب بین بد و بدتر دانست.

تعطیل نکردن مدارس در آلودگی هوا، انتخاب بین بد و بدتر بود

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس، درباره آلودگی هوا و وجود گرد و خاک در استان‌های مختلف در روزهای اخیر و تعطیل نکردن مدارس بیان کرد: «جلساتی در مورد آلودگی هوا تشکیل شده و نهادهای ذی‌ربط تصمیم گرفتند که مدارس باز باشد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: «در مورد مدارس، به طور طبیعی حساسیت‌هایی وجود دارد. ولی متاسفانه در حال حاضر در شرایط بین خوب و بد قرار نداریم، بلکه در شرایط بین بد و بدتر قرار داریم. بدتر این است که مدارس تعطیل باشد و ادامه آسیب‌های جدی که با توجه به غیرحضوری بودن کلاس‌ها به وجود آمده بود، ادامه پیدا کند و بد این است که با رعایت مسائل ایمنی، مدارس باز باشد.»

ویس کرمی افزود: «با توجه به اینکه اکثر دانش‌آموزان سالم و جوان هستند، شاید بر این اساس این تصمیم بین بد و بدتر گرفته شده است. مسئله مهم این است که باید به خانواده‌ها توصیه کرد بچه‌ها را توصیه به رعایت کنند و البته با توجه به ماسک‌هایی که به دلیل کرونا زده می‌شود، این مسئله بیشتر رعایت می‌شود.»

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تاکید کرد: «وزارت آموزش و پرورش در شرایط بین بد و بدتر قرار دارد و از سویی متولی آموزش کشور است و استانداری باید تصمیم می‌گرفت که چه کار کند.»

ویس کرمی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه در فصل بارندگی قرار داریم، شرایط سختی با توجه به کمبود بارندگی‌ها داریم. بعد از تعطیلات نوروز حتی در غرب کشور و در خیلی از نقاط کشور بارندگی نداشتیم و این باعث شده که نقاط کانونی ریزگردها فعال شوند و از سوی دیگر وضعیت ترکیه، خشکسالی و عدم بارندگی باعث شده که شاید امسال در کنار کم‌آبی که یکی از مشکلات جدی کشور خواهد بود و به تبع آن برق، بحث ریزگردها نیز از سال قبل جدی‌تر شود و گویا به این موضوع نیز باید مانند کرونا و گرانی به مرور عادت کنیم.»

وی در رابطه با اینکه آیا کمیسیون آموزش در رابطه با تعطیلی مدارس نظری دارد یا نه، گفت: «این‌ها مسائل اجرایی است و کمیسیون تا زمانی که مسئله خاصی پیش نیاید، در کار دولت طبق قانون اساسی دخالت نمی‌کند. ولی اگر تخلف و کوتاهی صورت گرفته باشد، طبیعتا کمیسیون آموزش پیگیری خواهد کرد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: «هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش حضور یافت و بیش از دو ساعت دغدغه‌های نمایندگان را شنید که امیدواریم از این به بعد نیز ادامه داشته باشد که الحمدلله اقدامات خوبی توسط آقای نوری وزیر آموزش و پرورش در حال انجام است.

در روزهای اخیر با ورود ریزگردها و گرد و خاک به کشور از کشورهای همسایه غربی و بالا رفتن شاخص کیفیت هوای تهران تا ۴۹۰، تهران آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شد.

ارسال نظر