بررسی طرح صیانت کاربران در فضای مجازی به تعویق افتاد!

به نظر می‌رسد طرح جنجالی اینترنت مجلس كه قرار بود امروز درباره آن در مجلس صحبت شود و مورد بررسی قرار بگیرد، همانند هفته‌های پیشین كه از دستور كار خارج شده بود، این هفته هم از دستور كار خارج شد.

بررسی طرح صیانت کاربران در فضای مجازی به تعویق افتاد!

این مساله بدان معنا نیست كه كلا طرح كنار گذاشته شده و بلكه بررسی آن به هفته های دیگر موكول شده و برخی كارشناسان پیش بینی می‌كنند كه بررسی آن همانطور كه وزارت ارتباطات و سایر تشكل های صنفی خواستار شدند، به زمان استقرار دولت بعدی بینجامد. آنطور كه دقایقی پیش همشهری آنلاین گزارش داده قرار نیست این طرح با نام «حمایت از حقوق كاربران و خدمات پایه كاربردی فضای مجازی» امروز هم در صحن علنی مجلس بررسی شود.

کامل‌تر بخوانید: طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» فردا در مجلس بررسی می‌شود

طی هفته های اخیر حامیان این طرح كه همگی از طیف خاصی هستند بارها تلاش كرده اند كه بررسی شدن این طرح را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن علنی به تصویب برسانند كه هر بار ماجرا به وقت دیگری موكول شده است.

از آن سو مخالفین طرح كه متشكل از كسب و كارها و دولتمردان كنونی می‌شوند نیز نامه ها، بیانیه‌ها و كارزارهایی علیه آن راه انداختند و انتقادات خود را نسبت به اين طرح صريحا اعلام كردند.

بیشتر بخوانید: طرح صیانت از فضای مجازی، تنور فیلترشکن‌ها را گرم می‌کند

طرح «حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه كاربردی فضای مجازی» با نام «صیانت كاربران در فضای مجازی» نیز شناخته می‌شود از چند سال پیش در جریان بوده و اخیرا دوباره مطرح شده و در اوایل تیر ماه با نامی دیگر سر از مجلس برآورد.

پس از انتقادات فراوانی كه از سوی كارشناسان نسبت به این طرح شد، نسخه بازنویسی شده و یا به بیانی بهتر، اصلاح شده دیگری از این طرح منتشر شد كه از نظر كارشناسان كماكان مشكلات اصلی طرح را در خود دارد و هنوز نیاز به اصلاح دارد.

می توانید بخوانید: تصویب طرح صیانت مجلس موجب تزریق ناامیدی است

سازمان نصر تهران، انجمن كسب و كارهای اینترنتی، انجمن تجارت الكترونیكی تهران، بیش از ۵۰ كسب و كار آنلاین و وزارت ارتباطات نسبت به این طرح واكنش نشان دادند و با انتشار بیانیه ها و نامه هایی، خواستار توقف فرایند پیشروی این طرح در مجلس شدند.

كارشناسان حقوقی و مدیران فعال استارتاپی دیگر نیز در گفتگو با دیجیاتو نسبت به این طرح انتقادات خود را مطرح كردند و آن را تهدید آمیز و فاجعه آفرین و حتی در مواردی ناقض حقوق شهروندی خواندند.

منبع: عصر پویا

ارسال نظر