تغییرات ظاهری اساسی اندروید ۱۲ و ویژگی های این نسخه لو رفت

رسانه کلیک - با توجه به روند هرساله شرکت گوگل مبنی بر انتشار نسخه توسعه دهندگان اندروید جدید، ماه جاری زمان انتشار نسخه بعدی این سیستم عامل خواهد بود. با نگاهی به تصاویر منتشر شده، متوجه تغییرات ظاهری اساسی اندروید ۱۲ خواهیم شد.

تغییرات ظاهری اساسی اندروید ۱۲ و ویژگی های این نسخه لو رفت

ماه گذشته ما خبری منتشر کردیم مبنی بر تغییرات ظاهری اساسی اندروید ۱۲ که به کاربر این اجازه را می داد تا رنگ آمیزی کلی سیستم و حتی برنامه های شخص ثالث را تغییر دهد. با نگاه به تصاویر منتشر شده متوجه می شویم که تمام بخش های مختلف از جمله نوار جستجو، ویجت ها و تمام بخش های مختلف سیستم، دارای رنگ آمیزی خاکستری و کرم رنگ هستند. این تصاویر از یک صفحه گفتگو، ویجت پیام های اخیر، بخش تماس های از دست رفته و وضعیت فعالیت های سیستم گرفته شده است. بطور کلی تمامی این تغییرات نشان‌دهنده تمرکز گوگل در اندروید آینده برای شخصی سازی بهتر سیستم عامل است. از دیگر تغییرات این نسخه میتوان به تغییر آیکون برنامه ها اشاره کرد که در تصویر شامل برنامه های تلفن، ساعت و دوربین میشود. با توجه به تصویر، همانطور که مشخص است، آیکون این برنامه ها با رنگ آمیزی تصویر زمینه سازگاری دارند.

لانچر پیکسل نیز بازطراحی شده تا با حالت چپ چین، سازگاری بهتری داشته باشد و بالای ویجت تاریخ، وضعیت آب ‌و هوا به چشم میخورد.

تصویر سوم یک نوار سیاه در بالا (بالای قسمت جستجو) را نشان می دهد که می تواند یک عنصر جدید در رابط کاربری باشد و باعث می شود کاربران بهتر بتوانند از صفحه منوی برنامه ها خارج شوند. همچنین می بینیم که صفحه ویجت ها حالت ثابت نداشته و از قابلیت لیست های کشویی استفاده می کند تا یک لیست قابل پیمایش باشد.

با نگاه به قسمت اعلانات متوجه تار شدگی رنگی زمینه آن می‌شویم که باز هم به رنگ تصویر زمینه مشابه است. اعلانات بسیار گرد تر از گذشته شده و گوشه های به شدت خمیده ای دارند. تصاویر ارسال کننده پیام نیز شفاف و بزرگتر از گذشته است.

در زمینه حریم خصوصی هم ویژگی جدیدی که اضافه شده است، نمایش یک هشدار در زمان استفاده از دوربین یا میکروفن گوشی است. این هشدار بصورت یک قرص سبز رنگ در گوشه صفحه به نمایش در می آید. تنظیمات امنیتی جدید نشان میدهد که غیر فعال سازی میکروفن، دوربین و موقعیت مکانی بصورت سخت گیرانه تری وجود دارد.

با توجه به این تصاویر اولیه، تمامی این موارد امکان دارد دچار تغییرات بزرگی شود. زیرا این تصاویر فقط نشان دهنده ایده های گوگل برای پیاده سازی بر روی اندروید ۱۲ هستند.

ارسال نظر