تغییر خودکار پوسته رابط کاربری در اندروید ۱۲ با توجه به رنگ پس‌زمینه

رسانه کلیک - یکی از قابلیت‌های بصری اندروید ۱۲ که گوگل در مراسم آی او ۲۰۲۱ از آن پرده برداشت، ویژگی تغییر خودکار پوسته رابط کاربری با توجه به تصویر پس‌زمینه است. 

تغییر خودکار پوسته رابط کاربری در اندروید ۱۲ با توجه به رنگ پس‌زمینه

شرکت گوگل در مراسم آی او ۲۰۲۱ که در شب گذشته برگزار شد از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند، یعنی اندروید ۱۲ رونمایی کرد. این نسخه که تغییرات بصری بسیاری را به خود دیده است دارای ویژگی جالبی تحت عنوان تغییر خودکار پوسته رابط کاربری است که سیستم با توجه به رنگ‌های بکار رفته در تصویر پس‌زمینه، نمای ظاهری کلی خود را با آن وفق می‌دهد.

با انتشار نسخه آزمایشی اندروید ۱۲، بسیاری از ویژگی‌هایی که در شماره ساخت‌های قبلی غیر قابل استفاده بودند، حالا آماده ارزشیابی توسط توسعه دهندگان و علاقه‌مندان هستند. این ویژگی‌های غیرفعال قبلاً شامل گزینه‌هایی همچون حریم خصوصی، ویجت‌های تغییر یافته، بازسازی کلی ظاهر رابط کاربری برای تنظیمات سریع و غیره است. همچنین نسخه جدید اولین تغییرات ظاهری اساسی را از زمان انتشار اندروید ۹ شامل می‌شود که از زبان طراحی جدید Material You استفاده می‌کند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های فلسفه طراحی جدید، قابل انطباق بودن و بهینه‌سازی رنگ‌های کلی سیستم است که با توجه به تصویر پس‌زمینه تغییر می‌کند. طبق اعلام گوگل، اندروید ۱۲ اکنون به طور خودکار مجموعه‌ای از پالت‌های رنگی مشابه را در سراسر رابط کاربری سیستم بر اساس رنگ‌های بکار رفته در تصویر زمینه فعلی تلفن انتخاب می‌کند تا کاربر بتواند بیشترین تنوع را در هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود، تجربه کند.

گفته می‌شود که رنگ‌ها به طور یکنواخت در عناصری مانند صفحه قفل، تنظیمات سریع، صفحه اعلان‌ها و حتی ویجت‌های سازگار اعمال می‌شوند.

هنوز زمان دقیقی برای انتشار جهانی اندروید ۱۲ برای دستگاه‌های مختلف وجود ندارد اما چیزی که مشخص است این است که اولین دریافت کننده این بروزرسانی، گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل خواهند بود و تا پایان سال میلادی جاری، گوشی‌های زیادی این نسخه را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر