سری آیفون 13 اپل چه تفاوت هایی با نسل قبلی خود دارد؟

سری آیفون 13 اپل پاییز امسال در چهار مدل معمولی، مینی، پرو و پرومکس روانه بازار می‌شوند. اما این محصولات چه تفاوت عمده‌ای با سری آیفون 12 دارند؟

سری آیفون 13 اپل چه تفاوت هایی با نسل قبلی خود دارد؟

بهبود ویژگی‌ها در سری آیفون 13 اپل

اپل اواسط ماه سپتامبر یا اکتبر، سری آیفون 13 را روانه بازار می‌کند. این محصولات شباهت بسیاری با نسل قبلی خود دارند اما ظرفیت حافظه، فرایند شارژ سریع و سیستم دوربین آن‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. گزارش اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد سری جدید آیفون، قابلیت فیلم‌برداری در حالت پرتره را نیز دارد.

شرکت کوپرتینویی نخستین بار سال 2016 حالت پرتره را به گوشی‌های خود اضافه کرد. این ویژگی که تا کنون مختص گرفتن تصاویر بوده، اکنون در حالت فیلم‌برداری آیفون 13 نیز به کار می‌رود؛ بدین ترتیب که سنسور تشخیص عمق تنها روی سوژه مورد نظر متمرکز شده و سایر اشیای موجود در پس‌زمینه را تار می‌کند.

دومین قابلیت اضافه شده به گوشی‌های جدید، ProRes نام دارد. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد ویدئوهای باکیفیت‌تری را تهیه کند؛ درست مانند ویژگی ProRaw در سری آیفون 12 پرو.

اپل فیلترهای فعلی را نیز به‌روزرسانی کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها افزوده است. به عنوان مثال، کاربران قادر خواهند بود فیلترها را به قسمت‌های خاصی از تصویر اعمال کنند، نه همه آن. از دیگر تغییرات ایجاد شده در سری جدید می‌توان به کاهش اندازه بریدگی بالای صفحه، اضافه شدن اسکنر LiDAR و نمایشگرهای 120 هرتزی اشاره کرد. البته ویژگی آخر مخصوص مدل‌های پرو است.

خانواده آیفون 13 اپل به 1 ترابایت حافظه اصلی و تراشه A15 اپل مجهز شده‌اند و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 وات را نیز دارند. علاقه‌مندان می‌توانند این محصولات را در رنگ‌های رزگلد و سانست گلد نیز خریداری کنند.

ارسال نظر