تقویت سرعت استارلینک در دوره آزمایش ارتقای سیستم

رسانه کلیک - در طول آزمایش ارتقای سیستم جهت تقویت سرعت ماهواره های اینترنتی استارلینک ، نوسانات متعددی در سرعت دانلود توسط کاربران مختلف تجربه شده است.

تقویت سرعت استارلینک در دوره آزمایش ارتقای سیستم

تقریبا تمام تلاش ها و رویاهای ایلان ماسک بحث برانگیز بوده اند، اما اکثر آن ها با گذر زمان اثربخشی خود را ثابت کرده اند.

در حالی که شرکت Boring هنوز به سودآوری قابل ملاحظه ای دست نیافته و نیورالینک در مراحل انتزاعی به سر می برد، مجموع ماهواره های اینترنتی استارلینک متعلق به اسپیس ایکس به برقراری ارتباط بین مردم کمک می کند.

ماهواره های استارلینک چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ سرعت مورد انتظار، هنوز به قابلیت بالقوه خود نرسیده اند، اما به نظر می رسد که ایلان ماسک اندیشه ای را برای تقویت سرعت استارلینک در سر می پروراند.

استارلیک به 300 مکابیت بر ثانیه می‌رسد

چند روز پیش، ایلان ماسک اعلام کرد که سرعت استارینک در نهایت به 300 مگابایت بر ثانیه خواهد رسید و تاخیر آن حداکثر حدود 20 میلی ثانیه خواهد بود.

این مقادیر قطعا بلندپروازانه تر از اعدادی هستند که در تبلیغات اسپیس ایکس به آن ها اشاره شده است. در حال حاضر برای برآورد انتظارات منطقی و بسته به شرایط خاص، می توان سرعت را از 50 به 150 مگابایت بر ثانیه و تاخیر را به حداکثر 40 میلی ثانیه رساند.

البته این اعداد نیز بسیار بالاتر از اکثر تجارب آزمایشی هستند و چندان سازگاری ندارند. چنین چیزی در واقع تنها در صورتی امکان پذیر است که ماهواره ها در موقعیت خاصی در مدارهای زمینی پایین حرکت کنند.

نوسان سرعت

بدین ترتیب، سرعتی که در اختیار کاربران قرار می گیرد، بستگی به مکان سکونت آن ها را روی زمین دارد.

با استناد به اظهارات اخیر ایلات ماسک، کاربران احتمالا سرعت دانلود بسیار بالایی را در هنگام آزمایش ارتقای سیستم تجربه می کنند. البته این ارتقا موجب نوسان کارایی در آن دوره نیز خواهد شد.

ناگفته نماند که برخی کاربران، اظهارت ماسک را مورد تایید قرار داده اند. برخی گفته اند که در زمان های خاص، سرعت اینترنت آن ها به 20 تا 180 مگابایت بر ثانیه رسیده است.

این نوسان ها در طی فاز آزمایش ارتقای سیستم برای تقویت سرعت استارلینک مشاهده می شوند، اما بعضی تسترهای آزمایشی امیدوار هستند که استارلینک بتواند نخست به وعده 150 مگابایت بر ثانیه ای عمل کند، و بعدا به دنبال سرعت دو برابر برود.

ارسال نظر