چه انتظاراتی از سری آیفون ۱۳ داریم؟ | جمع‌بندی مشخصات آیفون ۱۳

کمپانی اپل قصد دارد در تاریخ ۱۴ سپتامبر از جدیدترین محصولات خود همچون سری آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و نسل سوم ایرپادها رونمایی کند. اما آیا گوشی‌های هوشمند پیشرو این شرکت می‌توانند نیاز کاربران را تامین کنند؟ 

چه انتظاراتی از سری آیفون ۱۳ داریم؟ | جمع‌بندی مشخصات آیفون ۱۳

سال گذشته رونمایی از سری آیفون ۱۲ بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان محصولات اپل را شگفت‌زده کرد. اما همانند هر محصول دیگری گوشی‌های معرفی شده دارای نقاط ضعف و قوتی بودند.

حال، غول کوپرتینو قصد دارد تا با رفع برخی ایرادات نسل قبلی گوشی‌های خود، خانواده آیفون ۱۳ را به بازار عرضه کند. اما کاربران چه انتظاری از ویژگی‌های بکار رفته در محصولات جدید اپل دارند؟

صفحه نمایش همیشه روشن و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز

یکی از ویژگی‌های کلیدی که انتظار می‌رود روی مدل‌های پرو سری آیفون ۱۳ قرارگیرد استفاده از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است.

البته با توجه به پرمصرف بودن این امکانات گفته می‌شود اپل قصد دارد برای حل این مشکل از فناوری LTPO در پنل آیفون‌های پیشرو استفاده کند.

بعلاوه با توجه به بزرگ‌تر شدن باتری سری جدید گوشی‌های این شرکت کاربران می‌توانند بدون نگرانی از خالی شدن شارژ دستگاه به بازی کردن و تماشای محتوای با نرخ تازه سازی بالا بپردازند.

تغییرات ظاهری

با توجه به شایعات و تصاویر منتشر شده به نظر نمی‌رسد سری آیفون ۱۳ از لحاظ ظاهری با تغییرات انقلابی همراه شوند.

طبق گزارشات منتشر شده گفته می‌شود تغییرات بصری آیفون‌های جدید مربوط به بخش ناچ دستگاه می‌شود که اپل با کوچک‌تر کردن فیس‌ آی‌دی و سنسورهای بکاررفته در آن قسمت سعی دارد تا اندازه ناچ را کوچک‌تر از سری آیفون ۱۲ کند.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری گوشی‌های پیشرو می‌تواند مربوط به رنگ‌های جدید مورد استفاده در آنها باشد. طبق شایعات گفته می‌شود اپل قصد دارد ۲ رنگ غروب طلایی و مشکی مات را به رنگ‌بندی خانواده آیفون ۱۳ اضافه کند.

تغییرات بخش دوربین

سال گذشته بیشتر تغییرات و امکانات جدید بخش دوربین آیفون ۱۲ مربوط به نسخه پرو و پرو مکس می‌شد. اما این‌طور که به نظر می‌رسد امسال تغییرات فقط مختص به مدل‌های بالا نبوده و تمام کاربران از ویژگی‌های دوربین سری آیفون ۱۳ لذت خواهند برد.

تحلیل‌گران بر این باورند کیفیت تصاویر ثبت شده توسط تمامی مدل‌های آیفون‌های امسال تقریبا با یکدیگر برابر خواهند بود اما علاقه‌مندان به حوزه عکاسی با گوشی و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با تهیه نسخه پرو مکس از یک لنز روشن‌تر با دیافراگم ۱.۵ بهره ببرند.

گفته می‌شود از آنجایی که هنوز صفحه نمایش‌های دارای پشتیبانی از رزولوشن 8K به ندرت در خانه‌ها دیده می‌شود اپل احتمالا امکان فیلم‌برداری با این کیفیت را در محصولات سال ۲۰۲۲ بگنجاند. البته امکان حضور این ویژگی به دلیل رقابت با سامسونگ نیز در آیفون‌های امسال وجود دارد.

عملکرد پردازشی

هرساله اپل گوشی‌های خود را به جدیدترین چیپست‌های سری A مجهز می‌کند. سری آیفون ۱۳ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به معرفی آیفون ۱۲ همراه پردازنده A14، بنابراین انتظار می‌رود تلفن‌های هوشمند امسال غول کوپرتینو از چیپست A15 بهره‌مند شوند.

گفته می‌شود اپل در پردازنده‌های جدید خود از مودم‌های کوالکام اسنپدراگون X60 استفاده می‌کند.

این بدان معناست کاربران می‌توانند در کنار تجربه پردازش قدرتمندتر نسبت به گذشته، از فناوری Wifi 6E نیز بهره‌مند شوند. تکنولوژی وای‌فای جدید به کاربران امکان تجربه استفاده از باند ۶ گیگاهرتز با لگ بسیار کم را می‌دهد.

کاربران چه انتظاراتی از آیفون 13 دارند؟

در ادامه ما فهرستی از انتظارات کاربران نسبت به گوشی‌های آینده شرکت اپل آماده کرده‌ایم و قصد داریم آن را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • استفاده از درگاه USB-C بجای لایتنینگ
  • بکارگیری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (تاچ آی‌دی)
  • اضافه شدن قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر در iOS 15
  • تعامل بهینه و بهتر با دستگاه‌های اندرویدی
  • بهبود عملکرد دوربین هنگام تصویربرداری در شب

شما چه انتظاری از آیفون‌های آینده دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر