تنظیمات امنیتی تلگرام که بهتر است آن ها را رعایت کنید

رسانه کلیک - اگر شما هم برای کلاس های آنلاین و یا انجام امور کاری خود از تلگرام استفاده می کنید، بهتر است با تنظیمات امنیتی تلگرام بیشتر آشنا شوید.

تنظیمات امنیتی تلگرام که بهتر است آن ها را رعایت کنید

اخیرا دانشجویانی که به صورت غیر حضوری در کلاس های درس حضور پیدا می کنند با مشکلات متعددی از جمله انتشار شماره تلفن در گروه های تلگرامی مواجه شده اند. این افراد ادعا دارند تماس ها و پیام هایی از افراد غریبه دریافت می کنند که باعث مزاحمت برای آنها می شود.

پس اگر شما هم یک کاربر جدید تلگرامی هستید که از واتس اپ به این برنامه کوچ کرده اید، بهتر است از مهم ترین تنظیمات امنیتی تلگرام مطلع باشید.

شماره تلفن خود را پنهان کنید

شما می توانید در تلگرام بدون ارائه شماره تلفن خود و فقط با استفاده از یک آی دی، اقدام به گفتگو با افراد مختلف و مخاطبین خود کنید.

بنابراین اگر کسی برای ارتباط با شما، شماره تلفنتان را خواست، می توانید آی دی خود را به او داده و از این طریق، اقدام به ارتباط با آن فرد کنید. این قابلیت مثل توییتر عمل می کند. شما می توانید یک آی دی مخصوص به خودتان را از طریق رفتن به پروفایل ساخته و سپس، اقدام به پنهان سازی شماره تلفن کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات حریم خصوصی برنامه رفته و با کلیک روی قسمت تنظیمات شماره تلفن، گزینه "هیچکس" را انتخاب کنید. با این کار دیگر حتی مخاطبین نیز نمی توانند شماره تلفن شما را در تلگرام ببینند.

تصمیم بگیرید چه کسانی می‌ توانند عکس پروفایل شما را ببینند

در تلگرام گزینه ای وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا تعیین کنید چه کسانی می توانند عکس پروفایلتان را ببینند.

برای اینکار، به تنظیمات حریم خصوصی برنامه رفته و با ضربه روی گزینه "عکس پروفایل"، تعیین کنید که فقط مخاطبین عکس های پروفایلتان را ببینند. شما حتی می توانید از طریق این گزینه، یک لیست سیاه و یا لیست سفید برای خود درست کنید که دقیقا مشخص شود چه کسانی اجازه دیدن عکس پروفایلتان را دارند.

غیر فعال کردن گزینه تماس از افراد ناشناس

برای این کار به تنظیمات حریم خصوصی برنامه مراجعه کرده و با ضربه روی گزینه "تماس ها"، مشخص کنید چه کسانی اجازه تماس با شما را دارند. در صورت تمایل می توانید به طور کلی این اجازه را برای همه افرادی که قصد تماس با شما را دارند سلب کنید.

به کاربران اجازه ندهید پیام های دیگر را برای شما فوروارد کنند

تلگرام به شما این امکان را می دهد تا بتوانید جلوی فوروارد کردن پیام هایی که برای شما ارسال می شوند را بگیرید.

تصمیم بگیرید چه کسانی می توانند شما را به گروه و کانال ها اضافه کنند

برای این کار با مراجعه به تنظیمات حریم خصوصی برنامه و با کلیک بر روی گزینه "گروه ها و کانال ها" می توانید تعیین کنید که چه کسانی می توانند شما را به گروه و کانال های خود اضافه کنند.

امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید از حریم خصوصی خود در برنامه تلگرام حفاظت کنید.

ارسال نظر