تهدید دولت برای سرکوب استخراج رمز ارزها در چین

رسانه کلیک - گزارش‌ها حاکی از آن است که در میان افزایش تهدیدات دولت برای سرکوب استخراج رمز ارزها در چین چندین شرکت استخراج رمز ارز فعالیت خود را در چین متوقف کرده‌اند. یک مقام ارشد خواستار کاهش خطرات مالی و نظارت دقیق بر فعالیت بسترهای تجاری شد.

تهدید دولت برای سرکوب استخراج رمز ارزها در چین

لیو هه، معاون نخست‌وزیر جمهوری خلق چین، در پنجاه و یکمین کمیته ثبات و توسعه مالی اظهار کرد که زیرساخت مالی کشور باید در برابر اختلالات مقاوم باقی بماند. وی همچنین اشاره کرد که انجام این کار مستلزم استفاده از سیاست‌های پولی برای کاهش خطرات مالی است.

او با تاکید بر نیاز برای شناسایی تهدیدات بالقوه مالی به لزوم نظارت بر بسترهای تجاری تسهیل‌کننده فعالیت‌های مالی اشاره کرد.

وی همچنین بر سرکوب استخراج رمز ارزها در چین و تحریم مبادلات بیت کوین تاکید کرد. بااین‌حال، این تنها اشاره‌ای مختصر بود و او جزئیات بیشتری در مورد مقررات احتمالی ارائه نکرد.

بیانیه او اولین موردی است که در آن، یکی از مقامات ارشد دولت چین به‌طور خاص به استخراج رمز ارزها اشاره می‌کند. این مسئله تنها چند روز پس‌ازآن صورت می‌گیرد که سه گروه مالی تحت حمایت دولت چین یک هشدار مشترک علیه استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان روش پرداخت اعلام کرده و به فعالان صنعت یادآوری کردند که ارزهای دیجیتال نباید در هیچ‌گونه فعالیت مالی کشور مورداستفاده قرار گیرند. ( تحریم رمز ارز‌ها در چین و هشدار به سرمایه‌گذاران! )

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات لیو همچنین باعث شد که چندین شرکت استخراج رمز ارز نیز فعالیت‌های خود را در چین متوقف کرده و به دنبال مکان‌های جایگزین در خارج از کشور برای استخراج بگردند.

محققان ماه گذشته هشدار دادند که اگر مقررات سخت‌گیرانه‌تری اجرا نشوند، استخراج رمز ارزها در چین می‌تواند تلاش‌های پایداری جهانی را تضعیف کند. تخمین زده شده که چین بیش از ۷۵ درصد از قدرت هش (محاسبات پیچیده شبکه بلاک چین) بیت کوین را در اختیار داد. این سهم بالا به دلیل نزدیکی چین به سازندگان سخت‌افزار موردنیاز و دسترسی به انرژی ارزان است.

ارسال نظر