توسعه سریع ترین اینترنت جهان با استفاده از روشی نوین

رسانه کلیک - محققان انگلیسی توانستند سریع ترین اینترنت جهان را با استفاده از روشی نوین توسعه دهند. آن‌ها با انجام یک آزمایش توانستند به رکورد سرعت ۱۷۸ ترابیت در ثانیه برسند.

توسعه سریع ترین اینترنت جهان با استفاده از روشی نوین

محققان انگلیسی اعلام کردند که سریع ترین اینترنت جهان را توسعه داده‌اند. گفته می‌شود که با این سرعت می‌توان همه آرشیو فیلم‌های شبکه نت‌فلیکس را در چند ثانیه دانلود کرد.

گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران کالج لندن فیبرهای نوری را با استفاده از آمپلی‌فایرها ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه رسیدند. این سرعت حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به شمار می‌رود.

لیدیا گالدینو رهبر این تیم تحقیقاتی گفته است که این سرعت از پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می‌کند. بنابراین خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند به راحتی به شبکه‌های اینترنت ۵G موبایل متصل خواهند شد.

محققان برای ثبت رکورد از طیف رنگی گسترده‌تری در مقایسه با فیبرهای نوری برای انتقال سریع اطلاعات استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند. آن‌ها برای آزمایش سرعت گالدینو، بیت‌های تولیدشده در رایانه را یک یک به حلقه فیبر نوری ارسال کردند.

در این پژوهش آمپلی‌فایرهایی برای ایجاد سرعت بالا و تقویت توان سیگنال ساخته شده است که اگر به صورت تجاری اجرا شود به حداقل یک آمپلی فایر در هر ۲۵ مایل نیاز است. به بیان ساده‌تر سرعت بسیار بالای ثبت شده در آزمایش که معادل ۱۷۸ میلیون مگابیت برثانیه است حدود ۲/۸ میلیلیون بار سریع تر از سرعت ۶۴ مگابیت برثانیه اینترنت خانگی در این کشور است.

گالدینو درباره این موضوع گفته است که مزایای اجتماعی این طرح بسیار شفاف است. اینترنت سریع برای همه افراد مفید است و بهره‌وری اقتصادی را نیز ارتقا می دهد.

ارسال نظر