تولید آیفون در کارخانه ویسترون هند شروع شد

رسانه کلیک -اپل پس از آغاز فرایند آزمایشی تولید آیفون در کارخانه ویسترون هند از ماه آینده‌ میلادی می‌خواهد فرایند تولید انبوه را به‌صورت رسمی مشخص کند. این کار اهمیت زیادی برای تولیدات اپل دارد.

تولید آیفون در کارخانه ویسترون هند شروع شد

طبق اطلاعیه رسمی، کمپانی اپل در چند روز اخیر فرایند تولید گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی آیفون را به صورت رسمی در کشور هند آغاز کرده است. اما قصد دارد پس از دوران آزمایشی از ماه آینده‌ی میلادی، تولید انبوه آیفون‌ها را در کارخانه‌ی هند شروع کند. شرکت‌های تایوانی ویسترون نیز فرایند استخدام ۱۰ هزار نیروی کار را برای کارخانه‌ی جدید خود شروع کرده است. اپل سال‌ها است در چین آیفون‌ها را به‌طور عمده تولید می‌کند. بنابراین انتقال بخشی از خطوط تولید به هند، نشان‌دهنده تغییر مهمی در سیاست‌های شرکت کوپرتینویی هندوستان است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، اپل برنامه‌های بزرگی برای بازار هند دارد.

پس از اینکه ترامپ فرمان اجرایی خود را برای حذف وی‌چت از آیفون صادر کرد. اپل به دلیل وابستگی بیش از حد خود به بازار چین دچار فشار می‌شود. تنش‌های بین ایالات متحده‌ی آمریکا و چین تاکنون بارها به اپل ضربه زده است. بنابراین این تنش‌ها، تعرفه‌های گمرک آمریکا برای واردات از چین افزایش پیدا می‌کند و قیمت آیفون‌ها نیز بیشتر می‌شود. اپل نیز تصمیم گرفت تا تولید آیفون در کارخانه ویسترون هند را آغاز کند.

حذف وی‌چت باعث می‌شود اپل میلیون‌ها نفر از کاربران خود را در چین از دست بدهد. همه این تنش‌ها روی فرایند تولید محصول نیز تاثیر می‌گذارند. وابستگی بیش از حد به چین، اپل را می‌ترساند. به همین علت اپل قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های چندساله خطوط تولید آیفون‌ها را به خارج از چین انتقال دهد. انگیزه این هدف با همه‌گیری ویروس کرونا نیز بیشتر شد.

با شیوع کرونا کارخانه‌های تولیدی اپل در چین تعطیل شدند. اپل گفته است که آیفون‌های جدید خود را با چند هفته تاخیر عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این تاخیر همه‌گیری ویروس کرونا باشد. گفته می‌شود اهالی کوپرتینو می‌خواهند در پنج سال پیش‌رو،‌ حدود یک پنجم از تولیدات آیفون‌ها را از چین به هند منتقل کنند. علاوه بر آن بیشتر محصولاتی که اپل قصد تولید آن‌ها را در هند دارد صادر خواهند شد.

ارسال نظر