تسلا تا سال ۲۰۲۳ سالانه ۲۰ میلیون خودرو برقی تولید خواهد کرد

رسانه کلیک - به گفته ایلان ماسک شرکت تسلا قصد دارد میزان تولید خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ برابر کند و این مقدار را به ۲۰ میلیون خودرو برقی در سال برساند. 

تسلا تا سال ۲۰۲۳ سالانه ۲۰ میلیون خودرو برقی تولید خواهد کرد

مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، امروز صبح در توییتر خود اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد میزان تولید خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ برابر سال ۲۰۱۹ کند و میزان تولید را به ۲۰ میلیون خودرو در سال برساند. حتی این شرکت تلاش می‌کند تا این مقدار را در سال ۲۰۲۷ به ۳۰ میلیون خودرو در سال برساند.

میزان تولید این شرکت در سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۶۵ هزار خودرو بوده است و به گفته ماسک این عدد در سال ۲۰۲۳ به ۲۰ میلون خودرو خواهد رسید. در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ میزان تولید این شرکت تقریبا یک سوم میزان کل تولید در سال بوده و شرکت تسلا توانسته ۱۰۵ هزار خودرو را در این زمان تولید کند.

ایلان ماسک ادعا می‌کند که بازار خودروهای برقی در آینده‌ای نزدیک (حدود ۷ سال) به حجم ۳۰ میلیون خودرو برقی در سال خواهد رسید. البته به گفته او رسیدن به این هدف در ۵ سال آینده بعید نیست؛ اما غیرمحتمل است.

مدیر عامل تسلا هفته گذشته در ایمیل به کارکنان این شرکت گفت که اگر تمام تلاش خود را بکنند می‌توانند رکورد جدیدی در زمینه تولید خودرو در سال ۲۰۲۰ به ثبت برسانند.

در چند روز گشته در تاریخ ۲۲ سپتامبر رویداد Battery Day شرکت تسلا برگزار شد و ایلان ماسک در این رویداد از سلول باتری جدید رونمایی کرد که علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید خودرو، قدرت آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. البته تولید انبوه این باتری‌ها تا سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال نظر