تولید گوشی‌های هواوی در سال آینده ۷۴ درصد کاهش پیدا می‌کند

رسانه کلیک - گزارش‌های جدید نشان می‌دهد هواوی قصد دارد در سال آینده میلادی فقط ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را تولید کند. این تعداد نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ درصد کمتر است.

تولید گوشی‌های هواوی در سال آینده ۷۴ درصد کاهش پیدا می‌کند

هواوی در فصل دوم ۲۰۲۰ رتبه اول در برند گوشی‌های هوشمند را کسب کرد و از سامسونگ پیشی گرفت. در حالی که وضعیت فروش شرکت‌هایی مانند سامسونگ بیشتر به بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی بستگی دارد. شیوع کرونا نیز باعث شد که فروش آن‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

موفقیت هواوی در سال ۲۰۲۰ پایدار نخواهد بود. این شرکت در سال ۲۰۲۱ تولید محصولات خود را به شدت کاهش خواهد داد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که هواوی به پیمانکاران کره‌ای خود اعلام کرده است که می‌خواهد در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون دستگاه را تولید کند.

گفته می‌شود که هواوی امسال ۱۹۰ میلیون گوشی به بازار عرضه کند. از آن‌جایی که تصمیم دارد در سال ۲۰۲۱ فقط ۵۰ میلیون گوشی را تولید کند می‌توان گفت تولید این شرکت ۷۴ درصد کاهش خواهد داشت. البته زمانی که همه شرکت‌های تولیدکننده موبایل دچار بحران شده بودند هواوی توانست بیش از ۵۵ میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند.

تحریم‌های دولت ترامپ علیه هواوی نیز بر میزان فروش آن‌ها تاثیرگذار است؛ زیرا سرویس‌های گوگل طبق این تحریم‌ها از گوشی‌های جدید هواوی پشتیبانی نمی‌کند و این کمپانی نمی‌تواند از محصولات تأمین‌کنندگان تجهیزات آمریکایی بهره‌مند شود. دولت آمریکا فروش تراشه‌های کرین شرکت TSMC به هواوی را ممنوع کرده است. به همین علت شرکت چینی برای تامین اجزای مورد نیاز خود باید به تولیدکنندگان دیگر یا موجودی تراشه‌های خود تکیه کند. اخیرا گزارش شده بود که شرکت چینی مدیاتک برای فروش تراشه از آمریکا درخواست مجوز کرده است.

گفته می‌شود که هواوی قصد دارد برخی تراشه‌های خود را از شرکت SMIC دریافت کند تا به شرکت‌های خارجی وابسته نباشد. اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد آمریکا این شرکت را نیز تحریم کرده است. بنابراین تولیدات شرکت هواوی در آینده با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

ارسال نظر